Au pair Australië

Hallo,

Ik hoop dat er iemand is die kan helpen. Ik wil over een paar maanden naar Australië om te gaan werken als au pair voor een jaar, wanneer precies hangt van een paar factoren af.
Ik vroeg me af of je ook 5000 Australische dollars op de bank moet hebben als je al werk gevonden hebt voordat je vertrekt. Mijn droom is namelijk om te gaan reizen en emigreren en ik wil eigenlijk zo snel mogelijk gaan, ik dacht dan ga ik naar Australië want daar heb je wel een redelijk salaris en kan je nog wat geld overhouden om te sparen om daarna te gaan reizen en weer op een ander plekje op de wereld te wonen maar ik vind 5000 Australische dollars wel erg veel en zeker als daar nog vliegtickets bij komen, werkvisum etc. Nu kan ik me dus niet voorstellen dat je zoveel geld op de bank moet hebben staan om Australië binnen te komen als je verzekerd ben van werk bij aankomt. Ik hoop dat iemand mij daar meer over kan vertellen. Ook vroeg ik me af of je een retourticket moet hebben om Australië binnen te komen want eigenlijk wil ik daarna of naar New Zeeland of naar Curaçao en dan is het zonde om eerst langs NL te moeten :biggrin:.
Ik hoop dat iemand wat antwoorden voor mij heeft.
Alvast bedankt.

Groetjes Tamara

Ik kreeg van iemand een keer een tip om er voor te zorgen dat je voor je in au aan komt een goedkoop ticket het land uit te boeken. Daar hoef je dan geen gebruik van te maken, maar daarmee kun je wel “bewijzen” dat je van plan ben om het land ook weer uit te gaan. Weet niet of dit echt zo makkelijk gaat. Ik kreeg het tenslotte ook maar als tip :wink: