AsiaRooms vs GreenWood

Hallo,

Ik wilde voor November een hotel boeken op Railay. Volgens GreenWood zat het vol, via AsiaRooms (onderdeel veel TUI) lukte de zelfde type kamer wel.

a) Is dit omdat GreenWood dit type kamer niet wil boeken?
b) Wat zijn jullie ervaringen met AsiaRooms? Ik heb geboekt, maar men zegt dat het hotel pas 3 dagen van te voren mijn naam doorkrijgt. Klinkt dubieus…

Alvast dank,
Rick

De hotelboekingssites reserveren een aantal kamers in de verschillende hotels. Het kan dus best zijn dat Asiarooms nog kamers heeft en Greenwood niet meer.

Maar: Asiarooms heeft een slechte naam wat dit soort dingen betreft, het komt daar regelmatig voor dat je een paar dagen van te voren te horen krijgt: sorry, vol, en dat ze alleen hele andere/dure alternatieven hebben.
Aangezien ze nu zeggen dat ze het hotel pas enkele dagen van te voren je naam doorgeven, zou ik het niet vertrouwen.

Railay behoort niet tot het standaardpakket van Greenwood, ondanks dat kunnen ze wel andere hotels boeken, indien het totale pakket interessant genoeg is… en dat is alles wat ik over Greenwood kwijt wil.

Ik heb ook helemaal niets TEGEN Greenwood, het was maar een vraag. Het viel me alleen op dat de meeste Thailand helemaal vol staan met Greenwood “advertorials”, maar dat mijn eerste ervaring niet helemaal overtuigend was, that’s all.

Maar even over AsiaRooms. Elders op dit forum zeggen jullie:
Stevenl: “Asiarooms heeft ook een goede reputatie.”
Joe H: “Ik heb geen ervaring met asiarooms (wel eens naar gekeken) en hoor heel goede geluiden uit de naaste omgeving.”

Maar blijkbaar toch ook mindere ervaringen dan (bijv. cancellen) ?

Gr,
Rick

Sorry Rick, ik liet me even meeslepen en daardoor de echte vraag uit het oog verloor. Over AsiaRooms heb ik uit de naaste omgeving nog niet van cancellations gehoord. Zelf boek ik bij Sawadee.com en daar heb ik wel een goede ervaring mee; een snelle blik op deze site leert dat het door jou gewenst hotel er niet bij zit - dus ook geen vergelijk, maar als je geïnteresseerd bent kan je altijd contact met ze opnemen: [EMAIL=“info@sawadee.com”]info@sawadee.com.
Ik kan je tevens melden, dat een copie van de bevestiging/boeking naar het hotel wordt gestuurd - dat was een paar weken van tevoren in mijn geval en dus niet 3 dagen van tevoren, waar jij melding van maakt.

Groet,
Joe

Ik kan niet zien hier in het dradje welk hotel je wilt, maar zou gewoon even op de site van sawadee of r24 (is ook sawadee) kijken.

Ik heb dit jaar voor het eerst via asiarooms.com geboekt en dat is helemaal vlekkeloos verlopen tot nu toe. De bevestigingen van asiarooms ontving ik de dag na reserveren zowel via e-mail als mobiele telefoon.

Het is idd onderdeel van TUI, dus ik maak me verder dan ook geen zorgen. Mocht vlak voor vertrek blijken dat hotels die ik geboekt heb, volgeboekt zijn, dan zal asiarooms mij een gelijkwaardig alternatief moeten aanbieden of beter (zonder bijbetaling).
Bevestigingen v/d geboekte hotels heb ik zwart op wit staan…

Ik heb ook gelezen dat asiarooms.com pas 3 dagen voor aankomst de namen aan het hotel doorgeeft. Dit lijkt me geen probleem, zoals je op de e-mail bevestiging kunt zien, brengt asiarooms de boekingen ook weer onder bij een andere reisorganisatie (zoals in mijn geval bijv Turismo Asia en Asian Trails). Het zou goed kunnen dat deze organisaties zgn allotments hebben in deze hotels en dus gegarandeerde kamers hebben.

Mocht je nog verblijf zoeken voor Railay, dan zou je hier ook eens kunnen kijken:

http://www.railaybayresort.com/index.html

Wij hebben reeds via greenwood geboekt voor bangkok en waren tevreden over hun service, wij vonden het plezant omdat ze in bk een bureel hebben waar je bv je vliegtuigtickets in bewaring kunt geven.
mvg
Harry

Hoi Dave,

Ok, dat geeft vertrouwen. En het ging toevallig om dat resort :slight_smile: