Artikel: Gratis leuke dingen doen in New York City

Gratis leuke dingen doen in New York City

Dat plezier niet te koop is blijkt wel uit de volgende activiteiten. Julie Schwietert van de website collazoprojects.com heeft een top 30 samengesteld met de leukste gratis activiteiten in “the city that never sleeps.” Ik heb er een top tien uitgehaald, maar misschien weet je zelf nog wel meer leuke gratis activiteiten in NYC. Vul de lijst dus gerust hieronder aan!

Mijn top 10 uit Schwieterts lijst:

1. Op een woensdag naar de Bronx Zoo; op woensdagen is er geen vaste toegangsprijs maar wel een “suggested donation”je mag dus zelf weten hoeveel je betaald voor toegang

2. Breng een bezoekje aan de New York Public Library, ga op de foto met Patience en Fortitude (de leeuwen voor de bibliotheek), bezoek één van de tentoonstellingen en neem een kijkje in de “main reading room”

3. Ga langs bij het hoofdkwartier van de Verenigde Naties; voor een tour moet je wel betalen maar je kan gratis tentoonstellingen in de “main hall” bekijken en de cadeau en boekwinkel bezoeken

4. Woon een lezing bij van het City University of New York (CUNY) Graduate Center. Interessant om eens mee te maken en nog gratis ook!

5. Ga naar een activiteit van de Americas Society, zij geven onder andere lezingen over alles wat met Noord en Zuid Amerika te maken heeft

6. Doe als toeschouwer mee aan één van de vele culturele parades. In NYC wonen vele verschillende gemeenschappen en iedereen is trots op zijn/haar afkomst. Dit vieren ze door het hele jaar door feestelijke parades en optochten te houden (zoals de Puerto Rican Day Parade en de Greek Parade)

7. Een glimps van het Amerikaanse kapitalisme opvangen? Dan moet je een kijkje nemen bij Fao Schwarz. Kennelijk zijn daar speelgoedbeesten van meer dan duizend dollar gewoon te koop, en wanneer je maar genoeg geld bespaard met gratis uitjes kan je misschien wel mee doen aan dit ultieme voorbeeld van Amerikaans consumentisme!

8. Bewonder de architectuur, historie, en ontwerp van het Woodlawn Cemetery door een bezoekje te brengen aan de overleden New Yorkers.

9. Ga naar een “Rooftop Film.” Zomers worden er films afgespeeld op het dak van hoge gebouwen (die zijn er genoeg in New York) en in parken. Je kan zo dus lekker een filmpje pakken in de buitenlucht.

10. Ga naar de US Open, de kwalificatierondes die een week van te voren gehouden worden zijn namelijk gratis!

Wil je de hele lijst lezen? Dat kan hier.

Heb je nog meer tips voor een leuke gratis dag in New York? Laat het dan hieronder weten of plaats ze in de New York Reisgids!

Bron:
Schwietert, Julie. “30 Free Things to Do in New York City » Collazo Projects.” Collazo Projects. Ian MacKenzie. Web. 10 Mar. 2011. <http://collazoprojects.com/2010/08/27/30-free-things-to-do-in-new-york-city/&gt;.

.

Ik heb er nog wel één: neem de gratis ferry naar Staten Island vanaf de terminal vlakbij Battery Park. Je vaart dan redelijk dicht langs het Vrijheidsbeeld (in ieder geval dichtbij genoeg om foto’s te nemen) en je kan dan nog even Staten Island bekijken of meteen met de volgende ferry weer terug.

O ja, je hebt natuurlijk ook een prachtig uitzicht over de skyline van Manhattan!

Ik heb nog altijd een wandeling over de High Line op mijn verlanglijstje staan. (Ooit over gelezen op Reishonger.)

Oh wow, deze komt ook bij mij op 't lijstje te staan!

Ik ga met mijn vriendin in september is er dan z’on parade en is dan de US open of wat bedoel je in de zomer ?