(origineel bericht op be-more.nl)
ARM-ARMER-ARMST
Voor mijn vertrek naar Malawi stopte iemand me wat in de hand met de woorden"Vur as ge 'n errum vrouwke tegenkomt. Nou ben er vandaag wel meer dan een tegengekomen .
Klein huisje met niets erin dan een koopot en een matje- doodziek niet wetende of er savonds iets te eten is '. Wat zijn ze blij met een zakje meel… je kunt het je haast niet voorstellen.
Kwamen boven in de bergen aan denkende dat het haast niet erger kon,woont daar een alleenstaande vrouw met vier kinderen in een half huisje zonder ramen wat dus een zeer onveilige situatie is , doodziek en no money…
Zijn na onze ronde bij elkaar gaan zitten en hebben besloten om het huisje van ramen te voorzien,zodat het gezin zich weer veilig kan voelen.
Zijn dus aardig in de bouwsector terecht gekomen…
Architect en aannemer tegelijk, het uitvoeren besteden we nog uit
Vandaag weer sima gegeten wat het locale voedsel is.
Zag een vrouwtje voor haar huisje in de weer met iets waarvan ik dacht dat het steentjes waren, zoiets als bij ons in de viskom zitten, bleek dit het schoonmaken van gedroogde mais te zijn, die daarna wordt gemalen en daarna gekookt,
Smaakt niet vies maar het knarst alleen vreselijk tussen je tanden alsof er zand inzit…dus gewoon doorslikken. Wij hebben in ieder geval te eten.
Jullie weten weer dat we drukke baasjes zijn en ik ga nu stoppen na drie keer dit berichtje te hebben getypt., en de wilde honden die we hier elke avond horen maken zo;n hels kabaal dat ik graag naar binnen vlucht.
Tionana als er weer stroom is.
Malawiaanse groetjes van mij Gerda