Rond 20 oktober 2014 wil ik van Amsterdam naar Buenos Aires vliegen om 6 weken te gaan backpacken door Argentinie en Chili. Het liefst ook nog even naar Paaseiland vliegen
Iemand toevallig in de buurt dan? en tips?
Ik ben een meid van 30 jaar oud, heb wel wat reiservaring maar nog niet in Zuid-Amerika en ik spreek geen woord Spaans.
hallo
ik was vorig jaar gevlogen naar BA, vervolgens naar Uruguya 3 weken rondgereisd. Wil hetzelfde nog wel herhalen maar dan meer richting Chili. Helaas spreeek ik ook geen spaans. Je kan me mailen.
Snel nog wat spaans leren, is een must in latijns amerika. De meesten spreken geen engels.
Argentinia en Chili zijn 2 prachtige landen om te reizen.
Succes.
Hallo SilvanBo. ik woon reeds 8 jaren in BA, met mijn zakenpartner Natasja verlenen wij reeds bijna 3 jaar wisselservice aan Nederlandse/buitenlandse studenten, toeristen en luchtvaarmaatschappijen (oa KLM). Wellicht weet je dat er in Argentinie een zwarte markt is, pinnen en credit card gebruiken is dus af te raden aangezien je daarmee 50% duurder uitkomt. Zie postings van mij op deze website âhoe je vakantie in Argentinie betaalbaar makenâ en âwees geen dief van Eigen beursâ. Wij kunnen betrouwbaar vervoer van het vliegveld naar het hotel verzorgen en je tips geven waar te logeren, welke plekken te bezoeken, veiligheidstips, etc. Voor Argentinie kun je het beste cash (dollars of euros) meenemen, verder bieden wij de gelegenheid om via phone app of internetbanking euros over te maken op onze rekening in Nederland onder gelijktijdige overhandiging van de pesos in Buenos Aires. Wij hebben een kantoor op een centrale plek, ook kunnen we naar je hostel komen. Ik zou je ook aanraden een post te zetten op de facebooksite van de Nederlandse vereniging in Argentinie - wellicht ontmoet je daar reisgenoten voor (een deel van) je reis.
Bedankt voor de reacties. Alle tips zijn welkom. Ik ben nieuw op deze site en dat was mijn eerste post. De rubriek was inderdaad niet de juiste zie ik nu. Ik ben niet op zoek naar een reisgenoot. Maar ik vind het altijd leuk om nieuwe mensen te ontmoeten. Dus als iemand in BA is en ik toch nog aan het acclimatiseren ben, vind ik koffie drinken altijd gezellig. Mits iemand in de buurt is natuurlijk
Ik heb wel een tip: Doe een spoedcursus Spaans (14 dagen full time), want zonder Spaans kom je in die landen niet erg ver. Bovendien is contact met de âlocalsâ juist zo leuk, en met Engels hoef je daar niet aan te komen.