Argentinie/Chili paspoort bij aankomst nog 4,5 maand geldig ipv 6 maanden

Hai,

Ik vertrek vrijdag 6 maart voor een maand naar Argentinie en Chili en kom er net achter dat mijn paspoort 15 juli verloopt.
Ik zie nu dat je voor Argentinie en Chili een paspoort nodig hebt dat bij aankomst nog 6 maanden geldig is.
Ik weet het beetje domme actie dat check je normaal als je je ticket boekt.

Voor ik nu een spoedaanvraag indien wilde ik even checken of dit inderdaad echt zo is?
Ik ben bang van wel, maar wellicht zie ik iets over het hoofd.

Groetjes,

Laura

Beste Laura,

Voor Chili hoeft dat niet en voor Argentinië wel (voor zover ik weet).
Ik zou maandag snel naar het gemeentehuis gaan met pasfoto’s en een spoedaanvraag doen.
Ze controleren in beiden landen nog zeer uitgebreid! Van loketje naar loketje stempelen!
Succes

1 like

Dank je. Ja ik was er al bang voor, helaas moet ik voor mijn werk maandag en dinsdag naar het buitenland, dus dinsdagmiddag gelijk door naar de gemeente voor de spoedaanvraag. Ach beter dat ik er nu achter kom dan bij aankomst in Argentinie.

Als het goed is kun je het zo regelen dat je je paspoort op kunt halen vanaf Schiphol bij de marechaussee, moet je wel vanaf a’dam vliegen natuurlijk…

Volgens de site van de gemeente kun je bij spoedaanvraag de volgende dag je paspoort al ophalen. Maandagochtend maar even bellen voor de zekerheid.
En anders is de schiphol optie ook een goede!

De meningen zijn er over verdeeld of het in Argentinië ook nodig is. Het wás wel zo, maar tegenwoordig is het nergens meer terug te vinden op officiéle websites.

Zijn net terug uit argentinie en chile en zijn sinds januari 18 x de grens tussen beide landen over gegaan, mijn paspoort loopt in mei af, heb geen problemen gehad