Argentinie & Brazilie in 1 maand

De Lonely Planet gebruik ik voor de grote lijn, maar er is nog zoveel meer te doen dan wat een Lonely Planet beschrijft volgens mij. Daarom ben ik op zoek die mij tips kunnen geven met betrekking tot de reis die ik in Augustus met een vriend zal ondernemen door Argentinie en Brazilie.

Globaal plan:

  • Vliegen op Buenos Aires (4 a 5 dagen)
  • Naar het Westen; Mendoza of Cordoba (4 a 5 dagen)
  • Naar Iguacu Falls (2 dagen)
  • Naar Rio De Janeiro (4 dagen)
  • Naar Sao Paulo (4 dagen)
  • Naar het Zuiden langs de kust (6 dagen)
  • Montevideo (1 a 2 dagen)
  • Met de boot naar Buenos Aires (1 a 2 dagen)

Wat denken jullie hiervan en wat zou beter/leuker/interessanter zijn en waar liggen de beste stranden van Brazilie (liefst op de route)?

Bij voorbaat dank! Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Floris

Waarom zou je weer teruggaan naar BA? Terugvliegen vanuit SP lijkt me praktischer of wil je perse naar uruguay?

Ik zou vliegen naar BA-vliegen naar Mendoza als je van wijn houdt-vliegen naar Iguazu-richting Bonito/Pantanal-vanuit Campo Grande vliegen naar SP of Rio en tussen die twee steden liggen heel veel leuke plekken om te bezoeken (zonnen) oa Ilha Grande, Paraty, Trindade. Maar ligt er ook aan wanneer je preices gaat, nu is het er winter.

Maar uiteraard in Argentinie ook nog veel te zien/doen, veel outdooractiviteiten in Salta, kleine dorpjes met veel geschiedenis, etc.

In Paraguay het niet-toeristische gedeelte, uitgestrekte gebieden.

Ik twijfel inmiddels ook of we niet naar Centraal-Amerika moeten gaan met het oog op het klimaat. Hoe is de temperatuur in BA in Augustus? En het strand is natuurlijk ook beter in het Noorden van Zuid-Amerika. We hebben nagedacht om vanuit SP terug te vliegen, maar we vinden de verplichte reis langs de kust wel erg gaaf. Wat denk jij daarvan??

Thanks voor je reactie in ieder geval!

BA misschien max 20 graden? Ik zou het stukje Rio-SP al genoeg kustgebied vinden. Hoe meer naar het zuiden, hoe kouder het wordt. Als je zo´n heel stuk kustgebied wilt meepakken, zou ik eerder richting het noorden trekken ipv richting zuiden.