In februari trekken we naar argentinie voor een goeie twee weken, kort maar krachtig en we willen dan ook zoveel mogelijk zien.Dankzij iemand van wereldwijzer heb ik bijna alle tussenvluchten kunnen boeken van thuis uit.
We starten in BA en vliegen dan naar Trelew, daar hadden we graag een auto gehuurd maar deze kan ik niet echt vinden
van daaruit vliegen we op el calafate waar we de petito moreno zullen bezoeken en ook naae el chalten gaan, hier zijn we op zoek naar een hutje, bungalowtje ofzo waar we zelfstandig kunnen verblijven, ook een aut willen we daar huren voor de afstanden te overbruggen tenzij dat volgens jullie niet nodig is
ik twijfel nog om ushuaia te bezoeken op terugweg van el calafate naar BA, is het echt de moeite gezien onze beperkte tijd om dat erbij te nemen
dus op zoek naar
auto trelew en el calafate
hostel in trelew voor 1 nacht , dan gaan we door naar puerto madryn, lijkt me daar leuker
huisje ofzo in el calafate/el chalten
we zien er echt naar uit en hopen op wat tips van jullie uit
Ik ben geneigd te zeggen “zonde van het geld” om zoveel te willen zien in zo weinig tijd, terwijl je een duur internationaal ticket betaalt plus de binnenlandse vluchten. Maar goed, daar heb je verder niets aan
Als je op het vliegveld van Trelew landt staan er vele minibusjes klaar die naar Puerto Madryn rijden, Trelew is namelijk de gebruikelijke luchthaven voor Puerto Madryn (alleen AndesOnline landt op PMY zelf). Dus direct naar Puerto Madryn, ik zou zeker niet in Trelew overnachten.
Een auto huren kan, maar is duur en in mijn ogen niet echt verstandig. Je wil de Peninsula Valdéz gaan bekijken neem ik aan en dat is geheel onverharde weg, waar het goed uitkijken is dat je auto niet op zijn dak beland. En dat gebeurt veel sneller dan de gemiddelde toerist denkt, vandaar dat schade op deze manier ontstaan ook niet wordt gedekt door de verzekering! Er gaan vele busjes vanuit Puerto Madryn de Península in waarbij je een gids hebt die veel weet over het gebied en je hoeft zelf niet te rijden, wat een vermoeiende bezigheid is op de ripio-wegen.
Autohuur zou ik in El Calafate zeker niet doen, naar de Perito Moreno kan je met een excursie en er gaan dagelijks 3 bussen naar El Chaltén. Je betaalt je scheel aan autohuur hier, terwijl het gewoon niet nodig is. Just my 2 cents.
Verblijf in El Chaltén zou ik van tevoren vastleggen, omdat jullie in februari gaan. Kijk eens op tripadvisor.com voor reviews en zoek dan de betreffende websites van de onderkomens op met google. Wij maken vaak gebruik van het vrije basic www.inlandsis.com en daar hebben we goede ervaringen mee. Mensen spreken ook goed Engels, wat voor toeristen vaak handig is. Hou er trouwens rekening mee dat je in Chaltén niet kunt pinnen en niet met creditcards kan betalen!
Bedankt voor de snelle reactie, qua autoverhuur had ik al vernomen dat het niet ongevaarlijk is, dus ik vertrouw erop dat wij met openbaar vervoer of busjes op pad kunnen, wij houden er niet echt van om tussen de toeristen te reizen in groep …
Wij komen s’avonds laat toe in Trelew rond halftien, denk je dat er dan nog busjes zijn naar puerto madryn? Trelew lijkt mij inderdaad niet veel
ik bekijk tripadvisor voor de logies in el chalten en el calafate, hoe zou jij de periode van 6 dagen verdelen over deze twee lokaties?
De transferbusjes vanuit Trelew gaan om elk tijdstip als er een vliegtuig landt, geen enkel probleem. Om de Península te bezoeken kan je uiteraard ook een privé-excursie regelen. Wel duurder, maar het loont zeker de moeite om een gids mee te hebben die je op dingen kan wijzen die je anders ws niet zou zien.
Als je in El Calafate de vroege bus van 08:00 naar El Chaltén neemt, kan je diezelfde middag nog wandelen naar bijv. Cerro Torre en terug. Dan de volgende dag Fitz Roy en de dag daarna de vroeg of late bus terug (hangt er vanaf of je nog wil wandelen of niet).
Standaard excursies in El Calafate zijn de Todos Glaciares boottocht en natuurlijk het bezoeken van de Perito Moreno, al dan niet met een trekking op de gletsjer (minitrekking of Big Ice).
Hallo, we weten weer wat meer, zoals eerder vermeld staat er veel op ons programma voor die korte tijd
aankomst BA op 14 febr
vertrek naa trelew op 16 febr
vertrek naar el calafate op 20 febr
en dan hebben we de keuze of op 26 of 27 febr terug te vliegen naar BA
Onze vlucht terug naar huis gaat op 1 maart
advies?? langer in calafate blijven of eerder terug naar BA en misschien nog iets meepikken in de omgeving
Eerder reisden we naar thailand en eindigden in Bangkok, dit was na de natuur zo’n overrompeling dat we het niet leuk vonden.