arbeidsongeschikt en nou dan?

Hallo allemaal,
Ik woon sinds een jaar in Engeland. Voordat ik naar Engeland vertrok had ik in Nederland een Wajong uitkering. Toen ik in Engeland aankwam werd mij door iemand verteld dat ik hier geen recht had op een gelijksoortige uitkering. Ik woon samen hier met mijn vriend. Nou vertelde laatst iemand ons dat ik mischien wel recht had op een soort arbeidsongeschiktheids uitkering en ben toen naar het Citizen advice bureau (CAB) gegaan en die verwees me naar Joncentre Plus om een Incapacity benefit aan te vragen. Nou ik dus gelebd met die job centre plus en gegevens doorgeven en ze vroegen mij naar mijn National insurance number, nou die heb ik dus niet omdat ik hier helemaal niet gewerkt heb en ook hier geen enkel inkomen heb. Ik heb nog met die lui van dat National insurance gedoe gebeld, die bevestigen dat ik geen N.I. nummer krijg omdat ik nooit in uk hebt gewerkt, nou vertelden ze me ook dat ik helemaal geen incapacity benefit con aanvragen omdat ik nooit N.I. contributie heb betaald. Nou ik dus weer bellen met jobcentre, die wisten het dus ook niet en na lang zoeken op internet vond ik iets over als je uit een EU land kwam en in dat land zo’n uitkering heb gehad en daarover belasting betaald heb kon je wel in aanmerking komen voor een soortgelijke uitkering in Engeland. Ik weet wel dat toen ik verhuisde van Nederland naar Engeland ze me de Wajong gewoon stopzette en daar verder niet moeilijk over deden.
Nou zoals jullie kunnen lezen is het allemaal erg verwarrend en wilde graag weten of er andere zijn die zoiets hebben meegamaakt en wat je dan moet doen. Kan iemand mij alsjeblief helpen? zit behoorlijk met me handen in me haar. Alvast heel erg bedankt! groetjes!