Wanhopig!! help

Beste mensen,

Ik loop tegen de volgende dingen aan waar niemand mij eigenlijk een fatsoenlijk antwoord op kan geven. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Situatie:

Ik ben net afgestudeerd en heb besloten om per 1 september te vertrekken naar Wolverhampton. Hier ga ik een nieuwe studie volgen ( 3 jaar) met behulp van IB groep. Ik heb alleen nog recht op een lening waar ik ook volledig gebruik van ga maken.

Volgende is dat ik een freelance bedrijf heb in Nederland en werk ik voor 2 bedrijven als sales medewerker. Als freelancer krijg ik ook meer betaald.
Mijn beide werkgevers willen graag dat ik voor ze blijf werken ( via email en online systeem). Maar ik kan niet bij hun in loondienst omdat ik gewoon teveel geld verlies. Ik wil dit graag voortzetten in Engeland wat ook goed te combineren is met mijn studie.

Mijn vragen:
-Hoe kan ik verder werken in Engeland voor werkgevers uit Nederland? Wat voor bedrijf moet ik openen in Engeland?
-Hoe zit het met bijverdienstengrens van ib groep? Hoe weten ze wat ik verdien als ik in Engeland belasting ga betalen met hun National Insurance number?

  • Als ik me helemaal uitschrijf uit Nederland heb ik dan recht op studielening van IB groep? Zo niet dan moet ik dus bij mijn ouders ingeschreven staan zodat post enzo hierheen komt??
  • Mijn zorgverzekeraar zegt dat ik door moet betalen tenzij ik letterlijk emigreer.

Ik weet niet voor wat ik nou gezien wordt. Is dit emigreren of niet?
Ik krijg alleen geld van IB groep uit Nederland en thats it.

Ik ben niet van plan om terug te komen als ik na 3 jaar daar een baan aangeboden krijg.

Alvast dank

Hoihoi!

Ikzelf ben ook net afgestudeerd. Ik verhuis over anderhalve week naar Birmingham (toevallig dicht bij Wolverhampton, haha) om samen te wonen met mijn vriend. Ikzelf heb al een baan daar, ik heb er eerder een half jaar stage gelopen en ze waren zo blij met mij, dat ze mij een permanente baan aangeboden hebben.

Qua bedrijfjes starten als Nederlander in Engeland weet ik weinig van. Ik weet wel dat je als je je uitschrijft in Nederland, je niet meer verplicht bent om een zorgverzekering te hebben. Je zou dan een bewijs van uitschrijving moeten krijgen en een kopie moeten opsturen naar de verzekeringsmaatschappij. Daarbij weet ik ook niet of je recht hebt op stufi als je in het buitenland studeert. Ik weet wel, dat zolang je een NL paspoort hebt, je er wel recht op hebt. Dit is opzich wel vrij dubbel, en erg duidelijk zijn ze niet. Als ik jou was, zal ik IB even bellen.

In ieder geval, heel veel succes!

Groetjes,
Melissa

Volgens mij als je een Limited Company (ltd) opzet zou het al voldoende moeten zijn.

Aangezien je meer als een x aantal dagen in Engeland zal werken betaal je daar belasting, ook al werk je voor een Nederlands bedrijf.

Ik heb 2 jaar in Londen gezeten voor de bouw van het Wembley stadion, maar gewoon op de loonlijst van een Nederlands bedrijf en m;n belastingcenten gingen naar Engeland.

Wat eigenlijk voor jou heel gunstig kan zijn want als je het slim (maar nog wel gewoon legaal) speelt betaal je als directeur van je limited company niet meer als 20% belasting :smiley: