April maandje Thailand nu nog een planning!!!

beste mensen
we zijn bezig een planning te maken voor een maandje thailand liefst met een week primatief de echte jungle in en een paar dagen strand als afsluiter
iedereen heeft zo zijn verhalen maar zou graag van echte thailand kenners eens wat voorstellen hoor en niet van mensen die denken maar niets weten
alvast bedankt

wat zou je die andere weken willen zien/doen? wat is het budget? willen jullie uitgaan of juist rust?
vertel een beetje meer (bijvoorbeeld wat je zeker wil zien) en we kunnen jullie hier wat beter helpen

heey dirkpie
alvast bedankt voor je reactie
nog wat meer info we vertrekken 1 april naar bangkok (geen grap)
en willen daar 2 nachten blijven om wat te wennen aan warmte en mensen e.d. en om bangkok te bezichtigen. ook staat de terug reis op 29 april vast
weer vanuit bangkok. we gaan niet om te rusten dat doen we wel graag de laatste twee of drie dagen op een mooi eilandje. (aanraders?) we willen graag veel cultuur en natuur zien. tempels watervallen natuurparken en het echte thailand zonder invloeden. (sextoerisme zien we wel op tv) wat het budget betreft we gaan met zijn tweeen en werken allebei fulltime we hoeven dus niet op een euro te kijken maar het hoeft ook geen 2500 euro te kosten we willen gewoon niet creperen maar met goede goedkope hostels zijn wij meer dan tevreden. verder geef ik voor mooie leerzame excursies met een goede gids liever iets meer uit dan dat je wat minder uitgeeft en nog niets gezien hebt. verder hoop ik van jullie echte aanraders te weten tekomen die we zeker moeten bezoeken.
verder dachten wij er aan 1 dag een paar honderd km te reizen dan enkele dagen op 1 plaats te blijven en vanuit daar iedere dag wat te ondernemen. zo sleur je niet iedere dag al je hebbe en houwe mee. (slim of niet?) mocht je nog meer willen weten je zegt het maar alvast bedankt.

.

Hee Ronn,

Mijn (reis) voorkeur is dezelfde als die van jullie, nogal actief.
Ik weet niet hoe goed jullie tegen warmte kunnen, maar ik had het in februari-maart al heel lastig. Iedere dag wordt het warmer, en dat proces zet helaas door in april.

Mijn advies: maak een plan B, if you can’t stand the heat…

Houd er ook rekening mee dat het oerwoud minder groen is, omdat het al een tijdlang droog is geweest. Tevens had ik bij de uitzichten op de bergen slecht zicht, vanwege het platbrandseizoen. Misschien is dat in april over, ik hoop het voor jullie.

Ik heb een week doorgebracht op Ko Maak, normaal ben ik strandganger voor een halve dag, maar noodgedwongen moest ik blijven, maar met zoveel leuke mensen was het ook zeker geen straf !

Hans.

Tijdens Songkran (Thais Nieuwjaar) ben je dus in Thailand, erg leuk ! Zorg dan dat je iig niet in de jungle bent, je moet het een keer meegemaakt hebben ! Houd er wel rekening mee dat openbaar vervoer (bussen, treinen, vliegtuigen) vaak volgeboekt zitten vlak voor en na Songkran.