Nou ik ben net teruggekomen uit Tunesie, we waren in app hotel Tej Marhaba.Ik vond het een mooi hotel alleen de animatie was ver te zoeken terwijl er in de gids stond animatie(waar) ja een bandje maar die speelden echt alsof het het moest, maar goed dat mocht de pret niet drukken. Als je het hotel uitloopt kan je overal tercht en in de meeste hotels is wel animatie.
Het appartement is groot maar niet schoon de keukenkastjes heb ik maar weer snel dichtgedaan en de inhoud was incompleet.
De mensen in het hotel zijn vriendelijk.
En als je ze een fooi geeft doen ze alles voor je, 1 voorbeeld we gingen naar het strand en gaven die man die de bedjes neerzet een paar dinars en toen we weggingen zei hij…morgen weer? ja zeiden wij en toen we de volgende morgen aankwamen stonden onze bedjes al gereseveerd voor ons aan de voorste rij. Wel lekker dan hoef je je niet te haasten, en als er andere mensen naar toe liepen kwam hij aanstormen en zei nee nee dit is voor andere mensen hihi leuk toch? wat een paar dinars elke dag niet doen kan hé. Ja wij gaven hem dat omdat als je naar Spanje gaat verplicht 7 euro voor 2 bedjes moet betalen en hier was het gratis. En ze werken best hard dus waarom niet?
Alleen de mensen zijn wel opdringerig aan de ene kant niet erg maar wel als je een dochter meehebt, ze kon niet lekker zwemmen of ze kwamen aan haar hoofd zeuren en dat wil ze helemaal niet dus moeders erbij …en zeggen nee ze wil niet met jullie uit.
Je kan ook hele leuke dingen aan het strand doen we hebben aan de parachut gehangen en de banaan er zijn veel dingen.
De medina is ook leuk maar als je niet wil afdingen kan je beter naar het soula center gaan dat zijn vaste prijzen die is aan het begin van de medina.(staatswinkel)
Maar wij vonden het wel leuk om af te dingen als je een tas wil kopen en hij vraagt 40 dinar en je loopt de winkel uit met een tas van 17 is dat toch wel erg leuk.De mensen willen ook dat je afdingt dat vinden ze fijn heb ik gehoord.
!6 jaar gelden was ik er voor het laatst en verandert dat het is, vroeger was er niks als je je hotel uitkwam en nu? allemaal winkels en terrasjes erg gezellig.
Wij gaan volgend ZEKER weer terug onze kinderen zeiden daar al…wij willen er volgend jaar weer heen nou wij ook hoor.
Het zeewater is ook zo lekker het was 27 graden toen wij er waren(27 juli t/m 15 augustus).
Je hebt ook leuke taxi’s de tuk tuk dat is echt gaaf en lekker met die wind die langs je heen gaat en je ziet ook nog wat als je er mee weggaat.
Nu weet ik even niks meer maar als me wat te binnen schiet zet ik het weer hier neer, voor degene die nog op vakantie gaan…een hele fijne tijd toegewenst daar in Tunesie,
Ik ben ook in dit appartement geweest.(wij waren met z´n tienen).misschien heb je ons wel gezien daar.Ik vond het ook allemaal netjes,maar je hebt inderdaad gelijk over de keuken.De helft miste er uit en in de kastjes was het erg vies.Voor de rest heb ik me ook wel vermaakt daar,maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet weer heen hoef (geld voor tunesie dan).Het strand etc vond ik wel erg netjes,maar de mensen wel heel irritant.je bent echt een bezienswaardigheid voor hun.Iedereen kijkt je aan en ze maken steeds opmerkingen.Dat was ook op de medina,in het begin is het wel leuk maar op een gegeven moment komt het echt je neus uit.Wij hebben ook nog een 2 daagse sahara tocht gedaan.Die was wel erg leuk,we hebben nog kameel gereden in de sahara,was erg leuk om te doen.Die excursie was ook zeer goed verzorgd.Wanneer zijn jullie geweest?wij waren er van 31 juli tot 10 augustus
Van 3 t/m 17 Augustus verbleven wij ook in App. Tej Marhaba, het Hotel was prachtig alleen de animatie die aanwezig zou moeten zijn volgens de reisboeken ontbrak echt, ik vond het appartement erg groot met een prima bed alleen de kids sliepen op een slaapbank met een erg dun matrasje, de keuken was bij ons niet zo erg smerig maar niet compleet maar kon in ieder geval mijn kopje koffie zetten en koken hoefde ik gelukkig niet anders had je een probleem, het eten in het Hotel was goed maar voor de wat moeilijkere eters wat minder er is niet dagelijks patat of gebakken aardappeltjes maar een stukje kip gelukkig wel, wij lagen dagelijks wat geld op bed voor de schoonmaakster en daar doen ze een stuk meer voor, trouwens iedereen doet een hoop meer voor een paar dinar, verders kan ik me helemaal aansluiten bij het verhaal van Jeannet. Het is ons prima bevallen en zitten er aan te denken volgend jaar toch weer de kant van Tunesie op te gaan alleen misschien een ander plaatje, iemand misschien een tip hiervoor?
Wij hebben ook quad gereden wat erg leuk was het kost voor volwassenen 20 dinar en de kids betaalde 10 dinar, het is erg betaalbaar om dit soort dingen te doen, het enigste nadeel van de zee vonden wij toch wel de kwallen, sommige hebben ze nog nooit gezien maar wij wel en jammer genoeg is mijn oudste dus ook in aanraking met een kwal geweest en ging en gaat daarom dus nooit meer de zee in, gelukkig was er een E.H.B.O. post op het strand dus werd ze direct geholpen, verders kan ik alleen maar zeggen, het is een heerlijk land met een heerlijke temperatuur en voor iedereen die nog mocht gaan een hele fijne vakantie,
Hoi wij waren er van 27 juli t/m 14 augustus ik zal jullie wel gezien hebben maar ik kan het me niet herrineren, waar zaten jullie in de eetzaal? wij achteraan met zijn 8 waren wij,
groetjes Jeannet
wij waren ook in het tej marhaba van 13 juli tot 3 augustus…wij vonden het een heel mooi hotel maar idd de keuken kastjes waren niet alles in het app…verder was het wel heel schoon en het personeel was erg aardig…alleen de animatie was ver te zoeken en dat was wel erg jammer!!
ook wij hebben een 2 daagse excursie naar de sahara gemaakt en deze was echt helemaal super!!! dus voor iedereen een aanrader als je nog naar tunesie gaat!!!
de mannen vielen mij heel erg mee…in het begin was het even wennen maar als je niet teveel oogcontact maakt en niet op alles reageert valt het best mee. Ook blijven de meeste mannen wel van je af das al 1 positief punt… ik ben 1 keer uitgeweest met een medewerker, nou die was heel aardig en verwachtte ook niks ( wat de meeste mannen wel doen). Verder heb ik mijn vriend hier leren kennen ik weet niet hoelang het duurt maar anders kom ik zeker nog een keertje terug naar dit hotel of naar het riath palms waar hij werkt…
groetjes ezzzz
ps. ik zou wel graag meer ervaringen willen horen over wat jullie vinden over het gedrag van de mannen e.d.
Wij zaten ook achter in de eetzaal.Maar we waren niet altijd compleet.Sommige bleven lekker liggen.Dus dat kan dan best dat we niet opgevallen zijn.En we waren er ook alleen met het onbijt.Wij zijn gebeleven tot 10 augustus.En aankomende zaterdag ga ik naar turkije.