Anti diefstal middelen

Hey iedereen,

Ik ben Daan, een 24jarige student die momenteel op zoek is na een afstudeerplaats in Azie of Australië en daarna nog lekker 2 maandjes wil reizen.
Nu vind ik het heerlijk om tijdens het reizen dingen vast te leggen en speelt ook mijn “internet-verslaving” een rol :stuck_out_tongue:
Vaak reis ik met een Nikon SLR camera, laptop en vanaf volgende week ook mijn Go-pro.

Is er iemand op de hoogte van nieuwe GPS technologieën ter voorkoming van diefstal? Hoorde laatst verhalen over speciale GPS stickers. Iemand nog slimme tips behalve hou je spullen bij je; let er goed op; draag ze niet in het zicht, etc?

Dingen die echt ook werken ter beveiliging?

Gr Daan

Ik geloof niet dat GPS-middelen diefstal kunnen voorkomen. In het beste geval worden je spullen terug gevonden NADAT ze gestolen zijn. Maar zelfs daar zet ik mijn vraagtekens bij, omdat de politie wel wat beters te doen heeft dan zoeken naar wéér een camera. Als ze de middelen al hebben om überhaupt de camera te traceren…

Voorkomen is beter dan genezen. Ikzelf heb inmiddels tientallen reizen gemaakt (ook buiten Europa) met een klein kapitaal aan cameraspullen (DSLR, lenzen, onderwatercamera en behuizing, flitsers enz). Ik ben één keer beroofd (dat was een compactcamera) maar nog nooit is iets ‘stiekem’ gestolen.

Hoe voorkom je diefstal? Uiteraard helpt het om niet met je spullen te koop te lopen. Er zijn plekken waar ik mijn dure spullen niet uit mijn tas haal. Die tas is overigens een stevige rugzak, die er niet direct uitziet alsof er waardevolle spullen inzitten. Ik verlies de tas geen moment uit het oog, ook niet op een terrasje of tijdens een toiletbezoek. Meestal zit die tas op mijn rug, of ik heb een arm of een been door mijn tas wanneer hij naast me op de grond ligt. Eventueel kun je een rugzak op slot doen.