Antartica expeditie - last minute

In november ga ik naar Ushuaia en ik zou heel graag vanuit daar een expeditie naar Antarctica mee maken. Ik heb gehoord dat het mogelijk is om aan de kade een last minute te boeken. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik weet niet of het nog mogelijk is maar november is niet de beste tijd om hierheen te gaan. januari is een stuk beter ivm ijs en zo. anders skippen ze teveel routes omdat er teveel ijs licht mischien.
Ik zou er niet op gokken om in Ushuaia te boeken.
Als je niet perse aan land wil in Antarctica dan zou ik eens overwegen om met een cruise van Holland-America te gaan. Dit is stukken goedkoper en je zit in echte luxe met 5 sterren eten elke dag.
Wij zijn in 20 dagen vanuit Rio via de Falkland eilanden en Antarctica naar Valparaiso Chili gegaan incl. talloze stops in verschillende steden aan de route.
Voor zo’n 2300 dollar zit je 20 dagen in luxe op een cruise met zwembad of je betaalt 4000 voor 10 dagen op een russische ijsbreker.
Je vaart precies dezelfde routes als de ijsbrekers alleen komen de ijsbrekers ietje dichter bij het ijs. Vanuit een cruiseschip heb je weer prachtige uitzichten vanaf de 13de verdieping.
Denk er maar eens over.

Groetjes Dick