Ushuaia - Antarctica

Ik zou graag vanuit Ushuaia een trip naar antactica maken. Veel info daarover kan ik echter niet vinden. :unibrow:
Ik zou graag willen weten of er in oktober en november trips die kant op gaan. Bij welke reisorganisaties je dat kan boeken (welke nog een beetje betaalbaar zijn ook…) of dat het ook goed mogelijk is om het lastminute daar ter plaatse te boeken. ik heb wel rondreizen van 20 dagen gezien, maar 5 tot 8 dagen lijkt mij ook genoeg, of je moet dan niet ver genoeg kunnen komen?

Wie o wie heeft hier ervaring mee en kan mij verder helpen.

Maak me gek…
Helaas geen eigen ervaring, maar deze trip staat bovenaan!

Goedkoop naar Antartica kun je vergeten een last minute zit op 2500 dollar voor de “reguliere” trip van 10 dagen. In nederland zijn reisorganisatie, maar het scheelt altijd geld als je het aldaar regelt.

Ik ben benieuwd naar je vervolg!
Succes.

Ben ook heel benieuwd! Denk ook dat het er voor mij niet inzit: te duur!
Maar in ieder geval succes met je zoektocht!

Nou als ik het zo overal een beetje lees wordt het voor mij ook een onbegonnen reis als ik de lotto niet win…
Ik ga daar ter plaatse wel even kijken. Mocht het nou toch lukken, dan zal ik het jullie zeker even laten weten!

tja, als het goedkoper was, was ik er allang geweest!

Ik ben zelf in Ushuaia geweest, maar ben destijds niet naar Antartica geweest. Het is toch vrij duur en ik had gewoon de tijd niet. Reizen van 5-8 dagen worden daar zat aangeboden! Wel hoorde ik van mensen daar die de reis gingen ondernemen dat ze allemaal een last minute hadden geboekt. Sommigen zelf op de dag van of een dag voor vertrek! Dat scheelt overduidelijk een hele hoop geld! En er zijn veel verschillende organisaties die dit aanbieden, dus vooral last minutes zijn er erg mooie aanbiedingen!

Dus als je toen van plan bent om naar Ushuaia te gaan…boek het dan echt niet van te voren!

Groeten,

Patrick

ik ben vorig jaar (2010) februari geweest het is onbeschrijfelijk mooi daar…

zo bijzonder om op een plek te zijn waar je (nagenoeg) nergens sporen van de mens ziet.
Als ik het geld had zou ik er ieder jaar wel heen willen gaan…

Hoi,
Het is alweer lang geleden dat je naar Antarctica bent geweest, ik heb me echter nu pas op dit forum gevoegd en heb dezelfde plannen. Wat was je ervaring? Heb je de boottocht vanuit Ushuaia geregeld?
Groet Nathalia

Hoi Nathalia,

Het is echt super daar! Zo ontzettend mooi en ongerept.
Ik heb de reis in NL geregeld maar als je tijd genoeg hebt zou je het ook makkelijk in Ushuaia kunnen regelen. Het is maar een klein overzichtelijk stadje waar je je weg zo gevonden hebt.

Heel veel plezier alvast! Ik ben jaloers.

Thanks :slight_smile: Ik heb er erg veel zin in!
Ik heb de tijd dus ik denk dat ik het daar regel.
Foto’s volgen (al duurt het nog een tijdje voordat ik ga).

Ik ben in Ushuaia geweest om te kijken voor een last minute. Deze zijn daar ter plaatse goed te regelen. Maar ook vanuit een plaatsje in chilie (waarvan de naam mij even niet te binnen schiet) kun je erg goed last minutes boeken, al moet je niet denken dat het dan goedkoop is hoor, maar wel minder duur;)
Maar ik was er begin oktober en op dat moment waren er nog vrijwel geen reizen te boeken ivm er nog te veel ijs lag. De meeste reizen vanuit Ushuaia vertrokken weer vanaf november tot met februari.
Wat ik toen gedaan heb is een alternatief geboekt welke heel erg aan te raden is. Je vaart dan door een super mooi landschap, bezoekt gletgers, gaat aan wal bij kaap de goede hoop, en we hebben een hoop dolfijnen en pinguins gezien. Ik zou het zo nog een keer doen. Voor info zie http://www.australis.com/site/en-us/. Ik heb op die site toen ook geboekt en ben naar Punta Arenas gevaren. Vanuit daar ben ik weer naar het noorden gaan trekken.
Maar buiten dat het super mooi is, betaalbaar is, en bijzonder is, is het nog geen zuid pool natuurlijk. ook kun je goede tochten naar de Falklands eilanden maken vanuit daar. Achteraf heb ik er spijt van dat ik daar niet een tussenstop heb gemaakt.
Maar wie weet in de toekomst, de zuid-pool staat ook nog steeds op mijn lijstje.
Veel plezier in elk geval met wat het ook mag gaan worden;)

Mooi, bedankt voor de info!
Ik vertrek in week 3 volgend jaar dus een prima tijd om te gaan. Ik ga er inderdaad niet vanuit dat het super goedkoop is als ik de bootreis daar regel, maar in ieder geval betaalbaarder :slight_smile:
De zuidpool moet je zeker op je lijstje laten staan :slight_smile:

Misschien ten overvloede om te zeggen maar het is een tip om dunne handschoentjes onder je gewone handschoenen/wanten te doen. Als je met je gewone (meestal grote) handschoenen een foto wilt maken dan is dat erg ongemakkelijk en wanneer je deze uitdoet heb je binnen no time gevoelloze vingers door de ontzettend snijdende wind (de oostenwind hier in NL is een lekker briesje daarbij).

Met deze dunnetjes onder je gewone handschoenen blijven je handen nog wat langer warm en kun je makkelijk bij de knoppen van je camera.

1 like

Over welke prijs hebben we het dan?

Bere goed idee, thanks!
Hier heb ik nog niet aan gedacht, maar is inderdaad handig voor als je foto’s wilt maken en aangezien ik de reis van m’n leven graag wil vastleggen :slight_smile:

Ooohh ja, de prijs: als je de reis in Ndl boekt, is de goedkoopste reis 3200 euro voor een boottocht voor 11 dagen, koopje toch?

Dat is inderdaad niet duur, ik was 5500 euro kwijt geloof ik. Maar je moet wel ff checken of je bij deze maatschappij veel landingen gaat maken. Op sommige cruises naar Antarctica ga je nauwelijk aan land, misschien dat deze goedkoper zijn? Wij hadden bijvoorbeeld 2 keer per dag een landing of een mooi boottochtje gepland staan.
Ook is het een aanrader om te zwemmen trouwens, dat vergeet je van je leven ook niet meer :wink:

Neem wel een goede camera mee :wink: Ik was dit jaar in Finland met temperaturen ver onder het vriespunt, maar ondanks mijn dunne thermo handschoentjes kon mijn camera niet tegen die temperaturen;) maar dan spreken we wel over ver onder 0 (-15 tot -30)

en als je van buiten naar binnen gaat is het slim om de camera in een plastic zakje te doen, hierdoor zet de condens zich uit op het zakje in plaats van de lens.

Oké, ik zal m’n camera even testen in de diepvries :slight_smile:
Dank voor de tip! Op een reis naar IJsland na, ben ik echt een tropenreiziger dus heb me nog niet echt verdiept in het nemen van maatregelen bij koude temperaturen, deze tip neem ik dus zeker mee.
Mooi om te lezen dat de prijs wel mee valt, ach ja, je moet er wat voor over hebben om de wereld te verkennen :slight_smile: