Antarctica

Hoi,

Ik wil volgend jaar voor een paar maanden naar Zuid-Amerika. Ik wil m’n reis beginnen met een boottocht naar Antarctica en wil dit vanaf Ushuaia regelen want vanuit Ndl is dit niet te betalen. Heeft iemand tips, heeft iemand op die manier ook een boottocht naar Antarctica geboekt?
Groet Nathalia

Hoihoi,
Beetje late reactie, maar volgens mij ben je nog niet weg. Je kan het inderdaad het beste daar ter plekke regelen of misschien alvast via mail contact krijgen met die organisaties daar en vragen naar last minute acties (of dat ze je op de hoogte houden met eventuele acties en wanneer die zijn, want in het ‘laagseizoen’ willen ze toch die boten vol krijgen). Zo heeft een reiziger die we hebben leren kennen het ook gedaan. Je zal vanaf daar ook nog wel iets van 3.000,- of 3.500,- moeten betalen voor een 10-daagse trip. Succes! Ben benieuwd of het je is gelukt. Groetjes Antoinet

Hoi,

Ik ben inderdaad nog niet weg :slight_smile: Bedankt voor het bericht, het moet dus lukken om daar een last minute te boeken, super! Ik laat over een paar maanden wel weten of het gelukt is.
Groet Nathalia

Hoi hoi,
Had nog even die vriendin gemaild die daar is geweest en je kan onderstaande agency mailen voor info etc. Succes en heel veel plezier!

Antarctica
So contact is Daniela from Ushuais Turismo (ushuaiaturismo@speedy.com.ar). You can contact them and they can book you in a last minute tour ahead of time, so you can kind of do a bit of planning

Groetjes Antoinet

Hoi,

Thanks, leuk dat je het mailadres doorgeeft, ik ga er mee aan de slag!
Goed weekend verder!!
Groet Nathalia

Succes! Ben benieuwd of het gaat lukken allemaal :slight_smile:

Hoi,

Ik ben net terug van een expeditie naar Antarctica, geboekt via ushuaiaturismo@speedy.com.ar De company heet Antarctic expeditions.
Bedankt voor de tip, iedereen die naar Antarctica wil, kan ik aanraden via hun te boeken. Een klein expeditieschip met 84 passagiers, landingen van 2 keer drie uur per dag. Goede lezingen gegeven door de crew die uit biologen en geologen bestaat. Eten, veiligheid aan boord, allemaal prima geregeld. En natuurlijk niet te vergeten, een amazing ervaring, Antarctica heeft een diepe indruk op me gemaakt!
Groet Nathalia

Sorry, klein foutje, de company heet antarpply expeditions: www.antarpply.com

Te gek dat de trip goed is bevallen! Wij hadden i.p.v. Antarctica voor de Galapagos eilanden gekozen… ook zeer zeker mooi, dus moeten nog even flink doorsparen mochten we weer n keer die kant op gaan :slight_smile: Groetjes Antoinet

Super, zou ik ook graag willen doen maar ben wel even benieuwd wat je ervoor betaald hebt!?

Groeten…

Op deze manier is handiger begrijp ik :slight_smile: Deze it nerd leert dagelijks wat bij.

Ik ben even benieuwd wat je hiervoor betaald hebt uiteindelijk… Thanks!

Hoi,
De prijzen beginnen bij €8000,-. Ik heb €3000,- betaald. Je hebt dan wel een kamer op de onderste level van het schip zonder patrijspoort, maar wat maakt de luxe van een kamer uit, je slaapt er alleen maar :slight_smile: Ik heb tot op het laatstse moment gewacht om te boeken in de hoop dat de prijzen nog zouden zakken. Later kwam ik er achter dat de prijzen niet onder de 3000 zakken want ze upgraden andere mensen die meer betaald hebben. Je kunt de prijzen ook in de gaten houden via een reisbureau in Ushuaia:
http://www.ushuaiaturismoevt.com.ar
voor de last minutes. Ik heb via dit reisbureau geboekt, een goede service!
Succes, groet Nathalia

Auw, dat gaat niet passen in mijn budget ben ik bang. Heb je enig idee of er nog goed kopere aanbieders zijn? Ik ben zowiezo wel van plan om naar vuurland/ patagonie te gaan. Als ik daar toch ben ga ik ook wel even op zoek naar alternatieven. Ik dacht dat dit soort tochten ook voor rond de 1000 euro te boeken waren namelijk… Thanks voor je respons!

Grt.

Mark

Ik heb aardig wat zoekwerk achter de rug, dit was echt het goedkoopste…
Tenzij je aan het einde van het seizoen gaat, dan liggen de prijzen wat lager. Mocht je naar Ushuaia gaan, dan is het Antarctica hostel een erg gezellige stek: www.antarcticahostel.com
Have fun!

Superrrrr. Dank voor je info! Zodra ik daar ben zal ik de knoop doorhakken. Nogmaals dank! Groetjes…

Is het de moeite waard om wel naar Ushuaia te gaan wanneer je van plan bent niet naar antartica te gaan?

Hoi,
Het ligt er aan waar je van houdt, Ushuaia heeft een mooi nationaal park en Ushuaia is de meest zuidelijke stad ter wereld, ook leuk om daar geweest te zijn :slight_smile:
Vanuit Ushuaia kun je de tocht door Patagonie beginnen. Je kunt een gletsjer in Ushuaia bezoeken, maar de gletsjer Perito Moreno is indrukwekkender.
Ter hoogte van El Calafate en El Chalten is het ook mooi, als je dan naar Puerto Natales (Chili) oversteekt en het nationaal park Torres del Paine bezoekt, heb je ook mooie natuur en zou ik zeggen dat je Ushuaia over kan slaan.
Succes met keuzes maken!