Antarctica

Bij gebreke aan een apart forum voor Antarctica, plaats ik dit bericht maar hier…

Was benieuwd naar de ervaring van reizigers naar Antarctica. Of het nou echt zo spectaculair was als verwacht en hoe ze het geboekt hebben.

Mijn eigen visie voor iedereen die naar Antarctica wil is tot nu toe de volgende:

als je enigszins flexibel in tijd bent, vlieg dan via Buenos Aires naar Ushuaia en vraag daar eens flink rond bij reisbureau’s, hotels en aan de haven; er zijn altijd namelijk wel last-minutes voor erg schappelijke prijzen te krijgen.

Het is de vraag wat je wil:

  1. met een groot cruiseschip mee met alle luxe etc. waarbij je met heel veel mensen (Amerikanen!) aan boord bent en hooguit 1 of 2 keer van de boot af mag; (dit is dus overigens de buitenlandse reisbureauvariant…)

of

  1. met een iets kleiner (expeditie)schip mee, wat minder mensen en luxe, maar wel het echte werk en bovendien kun je meerdere malen voor enige tijd voet aan wal zetten.

De goedkoopste lastminute die ikzelf zag in Ushuaia was 2500 dollar voor 10 dagen, maar nét nadat ik weg was hoorde ik van enkele anderen dat ze heel veel geluk hadden gehad: zij konden 21 dagen naar Antarctica, de Falklandeilanden en varen tot aan Buenos Aires in een prachtige hut (captainsdek) voor 900 dollar…

Kortom: het kan vriezen, het kan dooien…

1 like

ben ik benieuwd.