Met een cruiseschip naar antarctica.

Bijna iedereen die naar Antarctica wil gaat met een Russische ijsbreker maar men kan ook met Holland-America Line naar Antarctica. Je gaat dan vanaf Rio of Buenos Aires naar Valparaiso of vice versa. Deze cruise duurt 20 dagen en gaat aan land in Buenos Aires, Monte Video, Falkland eilanden, Ushuaia, Punta Arenas en Puerto Montt. Op zo’n cruise zit je 20 dagen in luxe en vaart exact dezelfde routes als de ijsbrekers. Voor een 20 dagen cruise betaal je ongerveer 2/3 van de prijs van een 7 daagse cruise op een ijsbreker. Soms hebben ze nog goedkopere aanbiedingen i.v.m. de crisis in de USA. Veeeeel goedkoper dus. Met iedere dag 5 sterren voedsel, zwembad, entertainment en geen geitenwollensokkenfiguren aan boord.
Het enige nadeel aan deze trip is dat je niet aan land gaat of met een zodiac het water op, en de gemiddelde leeftijd is rond de 50 jaar.
Maar als je bereid bent minstens duizend euro meer te betalen om 30 minuten op het ijs te staan is dat aan jou.
Vanuit een cruise schip heb je prachtige uitzichten omdat je veel hoger staat.

Groetjes

Heb je hem zelf gedaan?
Hoezo nadeel dat de gemiddelde leeftijd 50 jaar is? Iedereen gaat toch voor dezelfde interesse en dan maakt leeftijd of geitenwollensokkenfiguren volgens mij niet uit.
zijn alle maaltijden inclusief?

Bedoel je met Russische ijsbreker deze:
http://www.norske.nl/hurtigruten/antarctica/index.html

Jazeker heb ik hem zelf gedaan. De boot die jij bedoelt is een expeditieschip geen ijsbreker.
Wat betreft de hoge leeftijd. Op een cruise schip worden allerlei bezigheden georganiseerd voor de gasten en als de gemiddelde leeftijd hoog is dan is dit meestal bingo of andere spellen waar je als jonger iemand misschien niet zoveel aan vind.

Alle maaltijden zijn inclusief. Alleen voor het eten zou je al een cruise moeten doen. Dit is echt superlekker en zoveel als je wil.

In april gaan we eerst naar de Noordkaap en dan misschien in sept naar Antarctica. Heb me er nog niet zo heel erg in verdiept. Heb je misschien een reisverslag bijgehouden? Of heb je een website?
Wanneer ben jij geweest?
Vanuit welke plaats ben je opgestapt en hoe en met welke vliegmaatschappij ben je daar naar toe gevlogen?
Wat is een goede maand om daar naar toe te gaan?
Ik kon op de site van HA line slechts 1 vertrekdatum vinden, maar ik heb misschien verkeerd gekeken?
Hoelang heb jij van tevoren geboekt?

De beste tijd om naar Antarctica te gaan is januari en begin februari. Een paar weken ervoor of erna kan ook maar dan is de kans groot dat er teveel ijs ligt op plekken waardoor je een andere route moet varen.
Wij zijn in Rio opgestapt op 4 januari en zijn gevlogen op eigen gelegenheid met TAP portugal op 2 januari (dan is het lekker goedkoop).
Wij hadden een half jaar vantevoren geboekt maar dit is absoluut niet nodig. In Amerika is het nog steeds flinke crisis zodat ze moeite hebben de schepen vol te krijgen. Daardoor hebben ze wel goede aanbiedingen later dit jaar waarschijnlijk.
Er moeten meerdere data’s mogelijk zijn.
Wij hebben helaas geen website maar als je vragen hebt laat ze maar horen.
Het kan voordeliger zijn als je via een Amerikaanse of Canadese bemiddelaar boekt. Wij hebben geboekt bij Cruiseshipcenters canada in Prince George.
Als je in dollars kunt betalen is dit ook voordeliger.

Groetjes

Ik ben met Princess Cruises naar Antarctica geweest vorig jaar januari. Dat was een perfecte tijd. Ik geloof dat dat iets van 1700 euro pp kostte incl maaltijden, excl excursies. Vooral de wetenschappers die ons tijdens de reis van commentaar voorzagen waren geweldig. Ze vertellen heel veel over het gebied en de dieren, hun eigen onderzoek daar, etc.

Heel grappig, de eerste keer dat je tijdens de reis een pinguin of walvis ziet rent iedereen naar die kant van het schip en na een dag of 3 heeft iedereen zoiets van ‘oh alweer een walvis…’ :stuck_out_tongue: je kunt je hart echt ophalen in Antarctica wat wildlife betreft! Het is een hele intense ervaring.

Mijn ervaring was trouwens ook dat het publiek gemiddeld wat jonger was dan op andere cruises, misschien vanwege de avontuurlijke bestemming. Ik ben ook wel eens op een cruise van 30 dagen geweest en daar zaten meer oudere mensen (jongeren kunnen vaak niet zo lang weg denk ik). Holland America staat wel een beetje bekend om de hoge gemiddelde leeftijd, maar ik weet niet zo goed of dat een vooroordeel is. Bij Princess viel het iig enorm mee, er waren genoeg mensen van onze leeftijd (eind twintig).

Het is een reis die ik van harte kan aanbevelen voor jong en oud!
We zijn trouwens opgestapt in Buenos Aires en in Valparaiso weer geindigd. We vlogen met Iberia (lekker goedkoop, maar niet comfortabel :stuck_out_tongue: ).

[quote=“buscador, post:8, topic:62080”]

Ik ben met Princess Cruises naar Antarctica geweest vorig jaar januari. Dat was een perfecte tijd. Ik geloof dat dat iets van 1700 euro pp kostte incl maaltijden, excl excursies. Vooral de wetenschappers die ons tijdens de reis van commentaar voorzagen waren geweldig. Ze vertellen heel veel over het gebied en de dieren, hun eigen onderzoek daar, etc.

Heel grappig, de eerste keer dat je tijdens de reis een pinguin of walvis ziet rent iedereen naar die kant van het schip en na een dag of 3 heeft iedereen zoiets van ‘oh alweer een walvis…’ :stuck_out_tongue: je kunt je hart echt ophalen in Antarctica wat wildlife betreft! Het is een hele intense ervaring.

Mijn ervaring was trouwens ook dat het publiek gemiddeld wat jonger was dan op andere cruises, misschien vanwege de avontuurlijke bestemming. Ik ben ook wel eens op een cruise van 30 dagen geweest en daar zaten meer oudere mensen (jongeren kunnen vaak niet zo lang weg denk ik). Holland America staat wel een beetje bekend om de hoge gemiddelde leeftijd, maar ik weet niet zo goed of dat een vooroordeel is. Bij Princess viel het iig enorm mee, er waren genoeg mensen van onze leeftijd (eind twintig).

Het is een reis die ik van harte kan aanbevelen voor jong en oud!
We zijn trouwens opgestapt in Buenos Aires en in Valparaiso weer geindigd. We vlogen met Iberia (lekker goedkoop, maar niet comfortabel :stuck_out_tongue: ).[/QUOT

Klinkt GE-WEL-DIG!! Het is altijd een droom van mij om zo’n cruise rond antartica te doen. En ik ga het zeker doen, vooral als ik de ervaringen van andere hoor!!

Groetjes,
Monique van Brugge

Het klopt inderdaad dat de gemiddelde leeftijd bij holland-america wat hoger is. Maar dat heeft ook enkele voordelen.
s’Nachts is het eerder rustig en stil omdat er niet tot in de late uurtjes gefeest word.
Het is nooit dringen bij het buffet en het schip blijft eerder netjes.
En ikzelf vind het eten bij holland-america super. De vrouwen zijn helemaal wild van het gigantische chocoladebuffet rondom het zwembad op de laatste dag.
Een nadeel is dat het entertainment vooral gebaseerd is op ouderen zoals bingo en zo.
Maar ik raad het iedereen aan.

1 like

Ik ben destijds met Princess geweest (trouwens ook vaker met hen gecruised) en ik moet zeggen dat ik nooit overlast heb gehad van het entertainment. Het is geen feestrederij. Een keer ben ik met Carnival naar de Caribbean geweest en daar lag het toch een beetje anders. Dat ligt aan de bestemming, maar ook aan de rederij. Niet dat het echt vervelend was, maar je had iets meer een party-gevoel. Als je daar niet aan mee wilt doen, klan ik me voorstellen dat het kan irriteren. Bij Carnival was het ook dringen bij het buffet. Bij Princess heb ik nooit gekke dingen meegemaakt, zelfs niet op de Pacific Princess dat bekend staat als een relatief klein schip. We hebben daar toen 30 dagen mee gevaren. Het eten is op de Holland Americalijn luxer. Net een graadje beter dan Princess. Maar ook bij Carnival en Princess was het prima. Kies gewoon een rederij die bij je past. Ze zijn allemaal wel prima, maar ze leggen net een andere nadruk en trekken een ander publiek.

nog meer ervaringen?

Houd er wel rekening mee dat je niet aan land kunt met een cruise. Ook niet met zodiacs. Dit gebeurd alleen bij de korte cruises met expeditie schepen.

bedankt voor je reactie.

Hoe gaat het met zee ziekte op de drake passage?

Ik ben ondertussen zelf naar Antarctica geweest, wat een ervaring!

1 like

Met wie ben jij gegaan.wij wilden jan/ febr gaan HAL

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk