Annuleren reis, wat te doen met visum...

Helaas heb ik mijn reis naar Australie moeten annuleren…:crybaby: Ik zou eerst een tijd bij mensen gaan werken en daarna rondreizen maar ze zijn getroffen door het slechte weer en de regen. Ze hebben hierdoor hun inkomsten bron verloren. Ik ben nu bezig met de reis te annuleren.

Ik had mijn visum al binnen en zou eigenlijk morgen vertrekken. Het is in alle chaos niet eerder in mij opgekomen maar wat moet ik nu doen met mijn visum? Ik heb al rond gezocht op de site waar je het visum aanvraagt maar het enige wat ik mij kan vinden is een nummer bellen en het vragen. Voor ik dit doe zou ik graag willen weten of mensen hier ervaring mee hebben…

Alvast heel erg bedankt!

Ik kan je geen antwoord geven op je vraag over het visum!
Misschien dat als je even belt dat je correct antwoord krijgt op je vraag en precies weet wat je moet doen.

Is het geen optie om alsnog naar Australie te gaan? Er is genoeg werk in Australie! Alleen een route kiezen die niet getroffen is;)

Succes met alles!

Als het om een WHV visum gaat is dat volgens mij geldig tot een jaar nadat het visum is toegezegd. Dus als je het visum in januari 2011 hebt aangevraagd en het is toegezegd dan mag je tot een jaar later (januari 2012) in australie aankomen.

Zo was het tenminste in 2004 / 2005.

Maar waarom ga je niet alsnog naar Australie? je route iets aanpassen en misschien later alsnog naar die mensen om te werken.

Heb idd een whv. En ik heb zeker over deze optie nagedacht. Ik zou alleen gaan werken en op die manier gaan sparen voor de maanden dat ik rond wilde reizen. Ik heb veel verhalen aangehoord van mensen die toch zijn gegaan en niet op tijd een baan konden vinden en na twee maand weer terug moesten…

Dit zou ik erg jammer vinden en een te groot risico. Ik heb geld om voor anderhalve maand rond te reizen. Maar op dit moment heb ik het idee dat je dan alleen ramptoerist bent. Ik kan te route aanpassen maar toch het is toch wel een gebied wat ik graag wilde zien…

Waar vlieg je precies naar toe?

In ander halve maand durf ik met 100% te zeggen dat je werk gevonden heb. Ik zou alleen niet naar Queensland gaan vanwege het weer… Misschien Sydney, melbourne? een optie…

Kijk ook eens op wooff.org en helpx.net: er zijn werkelijk genoeg mensen die je hulp gebruiken kunnen hoor!
Misschien via deze sites in eerste instantie tegen kost en inwoning, maar dan zijn er al snel buren die je tegen een zakcentje in de middag weer extra helpen kunt en zo kom je al gauw verder…

Als je een visum niet gebruikt dan gebruik je het toch gewoon niet? dat hoef je verder toch niet te cancellen of zo? en inderaad, het is een jaar geldig dus wie weet is er later nog een mogelijkheid.

Al moet ik ook zeggen dat ik gewoon zou gaan en wel zou zien hoor. Er is altijd wel werk en andere gebieden van Australie zijn echt geen straf hoor. En zelfs al zou je in een worst case scenario na twee maanden door je geld heen zijn en terug moeten keren naar huis? Nou dan heb je toch maar mooi een reis van twee maanden door Australie gemaakt!!!

En misschien zeg ik nu iets heel stoms, maar is er in Queensland op dit moment juist niet ontzettend behoefte aan werklui? er ligt genoeg werk volgens mij, die schade hersteld zich niet vanzelf.