Angkor Wat in het weekend ?

Hallo,

Ik kom deze zomer (juni) op een donderdag aan in Bangkok en ga via Cambodja => Vietnam => misschien Laos => Chiang Mai weer terug naar Bangkok in 5,5 week.

Mn vraag;
Is het in Angkor Wat in het weekend veel drukker dan door de week ? Zoja ben ik aan het overwegen om eerst nog even in Bangkok te blijven of een paar dagen naar Kanchanaburi of zo te gaan ? Dan kom ik pas op zondag of maandag in Siem Reap aan en is het wellicht wat rustiger ?

Bvd

Maurice

uiteraard is het weekend drukker.

Denk je wel aan de temperatuur die er rond die tijd is?
Ik zal maar heel vroeg gaan…

het weekend is inderdaad drukker ik zou dus ook kiezen voor een door de weekse dag maar ook dan kan/zal het er druk zijn ik zou zorgen dat je er met zons opkomst bent (een dag eerder afspreken met motor-taxi) zo ben je niet alleen de drukte voor maar de opkomende zon met z’n speciale licht geeft ook een sprookjes achtige sfeer en zoals martinbrons ook al zegt ben je er ook op een niet zo heet uur van de dag als je daar toch bent zou ik ook eens de omgeveing gaan bekijken er zijn nog steeds een hoop tempels rondom agkor wat welke niet toeristisch zijn en somige zijn zelfs nog helemaal overwoekerd door de jungle

groet dirk :chin:

Veel erger dan in Thailand rond Augustus ?

Thanks allemaal, denk dat ik idd eerst even een paar dagen Kanchanburi of zo meepak, wil nog wel eens naar de Erawan watervallen :slight_smile:

Gr

Maurice

Hier Th-ld is nogal groot-en dus dis dit een wat ondoordachte opmerking. Nog eens; de temp is niet de boosdoener-het is altijd rond de 30 gr, maar de humidity=vochtigheid, klamheid. en die kan enorm verschillen. Vooral erg ver van de zee kan het een heel drukkende hitte zijn-zoals midden in de Isan, en dus ook wel rondom SR. Ik bestrijd overigens dat za/zo daar nou zo heel veel drukker zouden zijn-de meeste toeristen die daar gaan zijn niet op weekendeksurisie-daarvan komen ze van veels te ver. In de praktijk is seizoen/tijd v.h. jaar veel en veel meer doorslaggevend vwb drukte-of niet.