Ik heb ook alleen een bevestiging van de betaling. Heb geen idee of ik die nog krijg, maar heb een email naar andesonline gestuurd en heb daar ook nog geen reactie op. Het ziet er allemaal niet professioneel uit. Mocht je wat horen, laat het me aub weten.
Even voor alle duidelijkheid: ik ben deze thread begonnen omdat ik dacht dat het interessant zou zijn voor vele reizigers om direct te kunnen vliegen tussen Salta en Iguazú (en vice versa).
Echter…zelf heb ik niets te maken met Andes en er ook geen enkel belang bij deze vliegmaatschappij te promoten. Sterker nog, de manier waarop de website is opgebouwd en hoe het online boeken verloopt, is gewoon ouderwets gepruts. Er valt daar nog een hoop te verbeteren, wat dat betreft denk ik dat het goed is dat een ieder die problemen ondervindt met het boeken van tickets zelf een klacht indient bij Andes.
groet,
Jan
Hoi Annelindeterlou en Joris,
Vandaag of morgen (daarna ben ik een paar daagjes weg) ben ik in de stad (Salta) en daar zit een travelburo van Andes… Als jullie willen ga ik daar even langs om te vragen hoe het zit met de boekingen van jullie en hoe het gaat met de bevestigingen. Maar dan heb ik wel de gegevens van jullie nodig, wat ik aan hen kan laten zien… een reserveringsnummer of iets dergelijks. Misschien kunnen jullie een kopietje van jullie betaling naar ons prive adres sturen… www.globies-inn@hotmail.com .
Ik beloof niks maar ben zelf ook nieuwsgierig hoe het werkt.
Alex y Rijkje
San Lorenzo (Salta)
www.lacasahernandez.com.ar
Hallo allemaal,
Was zelf ook nieuwsgierig geworden of het allemaal goed is gegaan wat betreft de boekingen van Annelindeterlou en Joris… dus heb bij Andes (hier in Salta) het even gecheckt voor hen …
Beiden staan voor de desbetreffende data gewoon ingepland …
Ik schrijf deze post omdat Andes een beetje werd neergezet als “Mickey Mouse” organisatie…
Ok… het boeken online kan tot nu toe beter (er zijn vaak foutmeldingen)…
Maar het is zeker een belangrijke “nieuwkomer op de markt”, omdat het voor reizigers nu veel eenvoudiger (en voordeliger) is om direkt tussen Salta en Iguazu te vliegen zonder omweg…
En beide zijn zeer zeker de moeite van het bezoeken waard!!
Dikke Saludos
Alex y Rijkje
Ik heb inmiddels ook van andesonline per e-mail een bevestiging van de vluchtgegevens gehad. Het is dus allemaal wel geregistreerd tijdens het online boeken.
Gracias Alex en Rijkje voor jullie hulp bij dit onderwerp.
Blijkbaar krijgt iedereen toch een bevestiging binnen per e-mail na een boeking, alleen gaat hier soms een dag of een paar dagen overheen en dan ga je als klant twijfelen of het allemaal wel goed is gekomen daar aan de andere kant van de wereld. Er kan dus nog wel het een en ander verbeteren bij Andes, maar het feit dat zij de markt openbreken met zulke directe vluchten is zeer goed nieuws voor alle reizigers.
groet,
Jan
Hallo, ik wil graag van Buenos Aires naar Salta vliegen met Andes Linea. Ik heb de ideale vluchttijden al gevonden en had geboekt via Terminal 1 maar de vlucht werd geannuleerd omdat er geen e-tickets zouden zijn:disgust:
Hoe dan ook ik wil nog steeds boeken maar als ik op de spaanstalige site aangeef wanneer ik van waar naar waar wil krijg ik een overzichtsscherm en moet ik kiezen tussen clase B, H, K. M of S. Genn idee wat dat betekent. Kan iemand helpen? Degene die zo direct hebben geboekt, hoe is het bevallen?
Antonita
Hola Antonita,
Ik ben ook even op de spaanstalige site geweest van www.andesonline.com … 1keer "als argentijn "willen boeken en dan geeft hij inderdaad aan wat voor klasse… Maar als buitenlander moet je aanvinken op de homepagina “tarifas para no residentes” wat betekent “tarieven voor niet Argentijnen” en dan val je automatisch onder categorie “B” als buitenlander…
Volgens mij geeft deze airline geen e-tickets, alleen krijg je een Thank You nadat je betaalt hebt…
Annalindeterlou kreeg destijds wel een email bevestiging omdat ik, toen ik bij het travelburo van Andes was, daarom gevraagd heb.
Later heb ik ze nog eens gebeld en kreeg te horen dat je alleen kan checken of je geregistreerd staat voor de vlucht,door het nummer te bellen wat bovenaan de homepagina van hun website staat… Geen goede service… maar tot nu toe hebben onze gasten nog geen problemen ondervonden met vluchten van Andes…
De opmerking die je kreeg dat je vlucht is geannuleerd omdat er geen e-tickets zijn is … nieuw voor mij…daar kan ik je niet verder mee helpen…
Hoop dat je hier toch wat aan hebt,
en… veel plezier met de voorbereiding van je reis
Dikke Saludos
Alex y Rijkje
www.lacasahernandez.com.ar
Hallo Alex, thx voor je snelle reactie! Ik ga straks eens vinden of ik dat vakje kan vinden. Heb ik nog een vraagje. ALs je nu zo’n airpas hebt, krijg je dan nog korting? Viel me wel op dat direct boeken bij Andes nog al wat duurder was dan de oorspronkelijke boeking via terminal A. Die was € 357 voor twee personen en nu zou het in categorie B € 440 zijn (als ik 2446 arg.$ tenminste goed omreken) Dat is toch een heel verschil!
Zou je mij nog wat info over jullie pension willen sturen [EMAIL=“antonta.delouw@hotmail.com”]antonta.delouw@hotmail.com. Wij willen in maart/april komen en bv ook goede mountainbikes huren voor een tochtje naar boven en naar beneden.
Hola,
Ik kan je niks zinnigs vertellen over airpassen, soms hoor ik er wel wel over…maar de berichtgeving blijft een beetje wazig voor mij…
Ik zelf kom ook uit op AR$2446 voor 2 personen bij Andes…
Ik stuur je een pm over de mogelijkheden hier in Salta (San Lorenzo) eo…
Dikke Saludos
Alex y Rijkje
Helaas is Andes nog niet zo sterk in het klantvriendelijk communiceren. Een klant van ons heeft voor oktober een vlucht geboekt op de woensdag tussen Iguazú en Salta en komt er zelf per toeval achter dat Andes niet meer op woensdag vliegt tussen deze twee bestemmingen. Gewoon geschrapt. Blijven over alleen de vluchten op maandag en vrijdag, ieder week een directe vlucht (of over een half jaar alleen de maandag…). We zullen wel zien, maar ik vind het een slechte zaak dat een nieuwe maatschappij al na een half jaar operatie er zo maar een wekelijkse vlucht uit gooit. En dan heb ik het nog niet over de vervelende consequenties voor de klanten die al betaald hebben en dus maar moeten zien hoe ze hun geld terugkrijgen. Daarvoor moet je volgens de maatschappij langs bij hun kantoor in Buenos Aires, ja hallo, en als ik daar nou toevallig niet langs kom? Oftewel geen goede reclame voor Andes vind ik…
Jan
Ben ik met je eens Jan, we zullen het zo goed mogelijk in de gaten houden. Als de heenvlucht verandert is dat nog niet zo heel erg maar de terugvlucht sluit aan op de vlucht naar Nederland en dan is het dus wel heel spannend, waarbij ik er dus al wel van uit ga dat je de >>>kunt omzetten naar een andere dag zonder bij te betalen. Zomaar cancellen zonder dat je zelfs maar een alternatief kunt kiezen zou inderdaad nog erger zijn. We houden de vingers maar gekruist!
Dank voor de reactie.
Ik ben benieuwd hoe het ons zal vergaan. Wij hebben een vlucht geboekt van Salta naar Iguazu op 7 december, gelukkig niet op een woensdag. Wij gaan van Iguazu namelijk wel direkt naar Nederland, dus zou deze vlucht geannuleerd worden, hebben we wel een probleem gezien ons strakke schema.
Wij hebben wel een mailtje gehad dat onze betaling is ontvangen, en een regeltje waarin een nummer staat vermeld, waarvan we hopen dat dit ons reserveringsnummer is, want het is in het Spaans hetgeen wij dus niet (helemaal) begrijpen. Verder niets ontvangen. Ik denk dat wij, zodra wij in Buenos Aires aankomen (een maand ervoor) het kantoor van Andes maar moeten bezoeken, en kijken of we aan een vliegticket kunnen komen, want ik neem aan dat een uitdraai van het bevestigings mailtje niet voldoende is. Overigens zag ik op hun site (die ik overigens heel vaak niet kan bereiken) dat zij ook een kantoor in Salta hebben (en in Puerto Madryn, waar wij ook komen). Dus mocht het in Buenos Aires niet lukken kunnen we nog twee pogingen wagen. Maar wel zonde van de tijd die we in Argentinië zijn om achter een ticket aan te gaan (we hebben een druk programma in 5 weken). Echt veel vertrouwen heb ik er niet meer in na alle berichten. Ik houd de berichten goed in de gaten en mocht ik nieuws hebben, zal ik het ook laten weten.
Sylvia
Hallo beste allemaal,
Wil jullie toch ook even op de hoogte houden… Ik heb gister voor Antonita & Sylvia hun boekingen gecheckt bij het kantoor van Andes hier in Salta (met toestemming van hen natuurljk). Alles staat juist geregistreerd voor beiden!
Nogmaals degene die boeken krijgen geen e-ticket of iets dergelijks toegestuurd als bevestiging. Print de weinige gegevens die jullie bij de boeking krijgen uit, ook het vluchtnummer,vertrektijd ect uitprinten aub… en met dat in combinatie met het paspoort, kun je inchecken…
Antonita & Sylvia hebben nu wel een bevestiging gekregen, maar dat alleen omdat ik daarom gevraagd heb, het wordt niet standaard verstuurd HELAAS…
Hoop dat jullie hier wat aan hebben, en laat het zeker niet de vakantievoorpret bederven!!!
Ps. Tot nu toe was het een vrijwillige actie van ons (het checken van boekingen hier in Salta). In het vervolg is deze service van onze kant alleen nog maar mogelijk voor onze aanstaande gasten … :nod:
Dikke Saludos
Alex y Rijkje
San Lorenzo (Salta)
hoi allemaal
Ik wil tickets boeken met Andes Online maar ik wil eerst weten of je e-tickets krijgt. Weet iemand dat? Ik heb Andes online airline al gemaild maar heb nog niks gehoord.
Zie deze thread:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=66521
En voor wat betreft het krijgen van e-tickets, nee dus. Beetje bizar is het wel, maar Andes werkt blijkbaar niet op die manier (zie ook de laatste reactie in de thread van hernandez),
groet
Jan
@Jan, dank je voor het doorsturen van de thread.
Ik ben heel benieuwd naar ervaringen van andere mensen. wie heeft er al geboekt en hoe ben je aan het ticket gekomen? kan je je ticket ook ergens ophalen in buenos aires?
Hallo,
Ik heb al geprobeerd om een vlucht te boeken via Andes Linéas.
Maar na de keuze vd betalingswijze moet er een en ander worden ingevuld.
Moet ik DNI invullen en dan 't nr. van mijn internationale reispas?
En ze vragen ook ‘Calle’ en ‘Nr.Puerta’.Wat moet men daar invullen?
Hopelijk heeft er daar iemand ervaring mee.
Beste groeten.
Bart.
WIj zijn nu in Argentinie en hebben een paar dagen geleden in BA een enkeltje gekocht via het reisburo (Iguazu-Salta). Dat ging prima en keurig een bevestiging op papier mee gekregen.
Succes
klopt, heb ik ook begrepen…
Dat je geen e-ticket/bevestiging krijgt is puur bij het online boeken…