Andes Online: directe vluchten Salta - Iguazú

Goed nieuws voor reizigers in het noorden van Argentinië: vanaf vorige week is het niet meer nodig om 24 uur in een bus te zitten om van Iguazú naar Salta te gaan óf om altijd via Buenos Aires te moeten vliegen, want je kunt nu rechtstreeks vliegen met Andes Líneas Aéreas op dit traject.

Vluchten op maandag, woensdag en vrijdag: vertrek Salta om 11.00 uur, aankomst Iguazú om 12.45 Retour Iguazú - Salta op dezelfde dagen: vertrek 16.00 uur, aankomst Salta 17.45

Meer info op de website van Andes: www.andesonline.com

Nu is er helemaal geen excuus meer om het schitterend noorden van dit land niet te bezoeken!

groet, Jan

Wij zijn bezig een planning te maken voor onze reis naar Argentinië in november/december 2009 en willen ook vanuit Salta naar Iguazu. Volgens diverse reisorganisaties in NL moet je als je vliegt altijd eerst naar Buenos Aires en dan overstappen naar Iguazu, wat je een hele dag reizen kost. Ik heb gevraagd naar Andesonline maar de NL reisorganisaties doen hier geen zaken mee. Heeft iemand ervaring of deze luchtvaartmij betrouwbaar is?

Sylvia

Andes is een relatief nieuwe airline in Argentinië en opereert vanuit Salta. Omdat het vliegverkeer in Argentinië nog niet zo goed is georganiseerd en er maar twee grote maatschappijen zijn die alle belangrijke routes beheersen (LAN en Aerolineas Argentinas), zou ik Andes het voordeel van de twijfel willen geven. Het is altijd goed als er nieuwkomers de markt openbreken.

Zelf heb ik nog geen ervaring met Andes, maar ik zou het er op wagen. Hoe dan ook is een vlucht van Salta naar Iguazú via Buenos Aires een belachelijke omweg, van zulk soort combinaties moeten we af in dit land.

Mocht je nog meer hulp nodig hebben met je reisplannen alhier dan hoor ik het wel.

Veel plezier met de voorbereidingen van je reis,

Jan

Jan, dank voor je reactie.

Ik denk dat ik Andes toch maar ga proberen dan, want het is inderdaad te gek dat je via Buenos Aires moet vliegen.

Sylvia

Ja,
Dat interesseert me ook wel erg.
Ik ben van plan om eind oktober het noorden te doen en ging vanuit Iguazu een bus nemen naar Salta met ergens een tussenstop.Maar dit is een erg goeie oplossing om tijd te winnen.

Als er iemand is die van deze vlucht al gebruik heeft gemaakt,gelieve me te contacteren en het ook hier op het forum te zetten.

Groeten.
Bartie.

Hoi Bartie,

Onze gasten hebben al een vlucht gemaakt vanuit Salta met Andes naar Iguazu (visa versa)… Het werkt!!

Alex

Hallo,

Ik ben ook erg geinteresseerd om te vliegen van Salta naar Iguazu.
Op de website vul ik vervolgens Salta en Iguazu in als plaatsen, maar krijg vervolgens een foutmelding. Zie bijlage.
Is het iemand gelukt om een vlucht online te boeken?

Groet, Joris

Hallo Joris,

Net even geprobeerd.Het lukte de 2de keer.
Bij foutmelding,opnieuw proberen.
Heb je ‘ida’ aangeklikt?('ida y vuelta’staat automatisch aangeklikt)
Ik heb ook ‘tarifas para no Residentes’ aangeklikt.

Groeten.
Bart.

Bartie,

Ik heb het op 2 verschillende pc’s geprobeerd, wel zelfde modem, maar krijg de foutmelding. Zou je het ook eens willen proberen met als datum 15Junio?

We hebben namelijk al een vlucht geboekt van Salta naar Buenos Aires en van Buenos Aires naar Iguazu. Die wil ik annuleren en daarvoor deze vlucht.

Alvast bedankt.

Joris,
Net eens geprobeerd.
Eerste maal was het foutmelding,2de keer ging het.532pesos op 15juni.
Ik heb dan wel niet verder geboekt.(alle persoonlijke gegevens)
Hopelijk lukt het deze keer.

Groeten.
Bart.

Het is inderdaad een beetje gepruts, alleen al het feit dat je alleen maar in het Spaans kunt boeken… ik ben zelf als proef ook bij de foutmelding geëindigd, maar als het Bartie gelukt is blijf ik hoop houden!

Ik zal eens contact opnemen met iemand hier die veel zaken doet met Andes om te vragen of dat niet anders/beter kan.

Succes,
Jan

Hoi Joris,

Ook geprobeerd kan er geen vinger opleggen eerst 15 juni geprobeerd, lukte niet, daarna een datum in mei…ok. Weer 15 juni geprobeerd nu ook ok… Het is wat Bart zegt eerste keer heb ik ook een foutmelding 2e keer ok. Ala je er eenmaal “door” bent lukt het wel om te boeken…Wat ik al zei onze gasten (wij hebben hier een B&B) hebben het ook via internet geboekt.
Veel succes

Groet uit San Lorenzo (Salta)

Alex

Het is me uiteindelijk gelukt met een ander ip-adres. 1e keer foutmelding en daarna goed. Bedankt voor het mee werken allen.

@Alex, waar is je bed&breakfast? Heb je een website?

Joris,

Goed dat het gelukt is…

www.lacasahernandez.com.ar
Wij zelf vinden het een erg leuk/mooi dorpje (gelukkig onze gasten ook) 6 km buiten Salta (met de bus 15 min.). Het is hier heerlijk wandelen, paardrijden en gewoon lekker vd rust genieten…
En genoeg restaurantjes in de direkte omgeving…

Saludos

Alex y Rijkje
www.lacasahernandez.com.ar
www.tripadvisor.com

Zo genoeg reclame… voordat we er dadelijk afgeknikkerd worden :slight_smile:

Mwa, volgens mij heb je goeie contacten met de forumbeheerder hier :so:

:wub:

Alex y Rijkje
San Lorenzo (Salta)
www. …

Hoi,
Ik heb geprobeerd een vlucht van salta naar Iguazu te boeken via Andesonline. Na een aantal x een foutmelding kon ik verder boeken, maar na mijn creditcardgegevens wordt gevraagd naar ‘tipo documento’ en kan je kiezen tussen DNI, CI, LE of LC. Ik probeerde DNI met mijn paspoortnr maar dat pakt ie niet.
Iemand een idee wat je daar in moet vullen?

Bij voorbaat dank!

Ja, het is een beetje gepruts met Andes Online, maar ik ken al meerdere klanten die het toch gelukt is.
Bij het invullen van je DNI/paspoort-nummer moet je eens proberen niet je Nederlandse paspoortnummer (een code met letters en cijfers) in te vullen maar je ID dat uit louter getallen bestaat (volgens mij is dat het sofi-nummer). Hier in Argentinië, als mij naar mijn documentnummer wordt gevraagd bij bijvoorbeeld de bank, gebruik is altijd dát nummer want als ik het paspoortnummer hanteer krijg ik zeer bedenkelijke blikken. De website van Andes houdt waarschijnlijk gewoon rekening met de DNI (Argentijnse ID) en dat is ook een getal dat uit louter cijfers is opgebouwd.

Ik heb je ook nog een privé-bericht hierover gestuurd met screenshots.
Succes!

groet
Jan

Anne,

Bij het onderdeel “DNI / LC / PASAPORTE” heb ik mijn paspoortnummer ingevuld, dat ook alfanumerieke karakters bevat. En het werkte.
Hopelijk kom je toch verder.

Dank voor de tips, het is gelukt. Nu heb ik echter per e-mail alleen een bevestiging van betaling gehad, en geen bevestiging van de vlucht die ik heb geboekt met vluchtgegevens etc. Dit kreeg ik ook niet op de site te zien nadat ik had geboekt. Is dat altijd zo? Of krijg je dat later?