Hallo, wij zijn een gezin met 2 kleine kinderen. We zijn het jachtige leven hier meer dan beu, en willen de mogelijkheden om te emigreren eens ernstig onderzoeken. Maar hoe begin je daar aan???
We staan overal voor open. De basisvereisten zijn:
Beste vrienden,Na het overlijden van mijn man in Belgie wa ik net als jullie de dagelijkse sleur meer dan beu. Ýk had een eigen zaak en dat verder alleen runnen wa me teveel. Na goed nagedacht te hebben ben ik toen naar Turkije uitgeweken. Ýk woon hier nu al 7 jaar. Voor mij is het natuurlijk gemakelijker dan voor jullie. Ýk ben weduwe en heb elke maand mijn weduwepensioen die ze me elke maand via Belgie op mijn rekening storten. Turkije is een land met toekomst maar eerst moet ge goed nadenken wat je wil gaan doen als je in een ander land gaat wonen. School is normaal geen probleem. Er zijn overal privescholen en kinderen passen hun gemakkelijk aan. Turkije is op gebied van medische zorg perfect. Ýk woon in Kusadasi en hier zijn 2 nieuwe ziekenhuizen met dokters die engels praten. De universitaire ziekenhuizen liggen in Ýzmir 80 km van hier.Maar dat is zeker de hoofdaak niet. Je moet toch een inkomen hebben. Wil je zelf een zaak starten of voor een baas werken. Voor een baas werken in Turkije is af te raden want er zijn hier geen sociale zekerheden zoals bij ons. Als je geld genoeg hebt om een huisje te kopen en een eigen zaak op te starten zijn hier nog mogelijkheden zat.
Ýk zelf ben nu een makelaarskantoor begonnen vrig jaar met Turkse Partnes ,we hebben een vennootschap waar je alle beroepen kan in onderbrengen. We hebben ook handtassenzaken in Marmaris, Dalyan en Saregerme. Het is alleen de vraag wat wil je doen als je vertrekt uit je land. Als je over Turkije meer inlichtingen wl kan je me vrijblijfend informatie vragen. Liefst op mijn hotmailadres dat is prive: francoisevanhaesebrouck@hotmail.com al het niet gaat via de firma: info@immoturk.com Eer je emigreert moet je echt ook eerst het land gaan bezoeken en de mogelijkheden ter plaatse onderzoeken. Je laten helpen door mensen met ervaring altijd een notaris of advocaat raadplegen in het land dat je imigreert en uitkijken voor mensen die je willen misbruiken. Heb ik zelf ook eerst meegemaakt. Gelukkig ben ik nu terug op de goede weg geraakt.Het is aangenaam in een ander land te wonen en te werken maar denk aub 2 keer na eer ge de stap zet. Het is moeilijk terug te keren als ge eenmaal verhuisd bent.
Ýk zelf kom nooit meer in Belgie ,heb het hier goed naar mijn zin en wil hier blijven wonen zolang ik kan. Mijn dochter komt waarschijnlijk binnen een paar jaar ook hier wonen.
Groetjes uit Turkije.Franka
Australia!!
Echt een fantastisch land met goeie scholingsmogelijkheden voor kinderen, ik heb er zelf ook op school gezeten (basis + high school) en ik heb er gewerkt!
Er is er goede gezondheidszorg (medicare)
En het is er zeer zeker minder hectisch! het is er erg easy going…
Ik ben geemigreerd toen ik 8 was tot mijn 12e en ben vervolgens op mijn 19e weer heengegaan tot 2 jaar geleden!