Amsterdam naar Kaapstad 2010

Beste lezers, wij reizen eind dit jaar met een Toyota Landcruiser van Amsterdam naar Kaapstad, althans dat is de planning. Wij willen via het Mdden Oosten reizen.

Meeste gewenste route is via Turkey, Syria, Jordanie, Saudie Arabie, Oman, Jemen, Djibouti, en dan richting Kaapstad.
[ul]
[li]Wie heeft er recente informatie hoe je van Jemen in Djibouti kunt komen![/li][/ul]Optie 2 is via Iran, de Emiraten en dan naar Oman, Jemen, etc
[ul]
[li]Wie heeft recente informatie over de oversteek van Iran naar de UAE / Oman[/li][/ul]Optie 3 is via Sudan.
[ul]
[li]Wie heeft daar recente informatie over[/li][/ul]Mocht je tips, goede informatiebronnen of recente informatie hebben, laat het ons weten. Lees mee op ons voorbereidingsblog!

Gegroet,

Arjen en Marja

Blog with Us : www.surprise4you.nl/emotionsonwheels

helaas geen tips, maar wel respect voor jullie trip!

1 like

Het visum voor Saudi Arabia zal een struikelblok vormen, tenzij je moslim bent want dan lukt t wel…Aan niet moslims geven ze enkel visa uit als je er gaat werken , geen toeristenvisum.
Ik ben wel eens vanuit Eritrea naar Saudi Arabie gegaan , met de ferry uiteraard en me er toen in kunnen bluffen met een transit visum (wat in principe alleen een transitvisum voor de haven was om op een andere boot te wachten richting egypte) maar vanaf Jordanie lukte t me niet om een transit visum te bemachtigen voor S.Arabie
Een mogelijke route is wel van Jordanie naar Israel (laat alles op een apart papiertje stempelen want Sudan laat je er niet in als je in Israel bent geweest!) en dan door naar egypte,Sudan etc.
Vraag t visum voor Sudan al in nederland aan, een hoop makkelijker dan dat in Cairo te doen. Nou ja de laatste keer dat ik deze route reed was in 1994 dus t zou best veranderd kunnen zijn…
Andere optie is vanuit Jordanie,aqaba, naar Sinai te gaan met de ferry.

Goede reis!

1 like

Ik ben in 2001 van Kaapstad naar Nederland gereden: http://home.wanadoo.nl/schoelink

Ik heb toen in Soedan een 3 days transit visa kunnen krijgen voor Saudi Arabia. Toen wij van de ferry aankwamen in Jeddah hebben wij dat vrij eenvoudig kunnen verlengen tot een 7-daags transit visa…

Gr. Hans

1 like

.

1 like

ja, heb gehoord nadat ik in 97 van Eritrea naar S.Arabie ben kunnen gaan er meer mensen met t 3 daags transitvisum in zijn kunnen komen (volgens de immigratiebeambte was er toen nog niet eerder iemand geweest, maar ja dat zal overdreven zijn). Echter wat ik hoor is enkel vanaf Afrika komende dat t lukt, ik ken nog geen gevallen (maar ja ook dat zegt natuurlijk niks!) die t als niet moslim-toerist gelukt is om vanuit Jordanie er in te komen.

1 like