Hoi allemaal! Klinkt erg spannend Heleen. Ik ben ook van plan om via turkije, syrie naar LIbanon te gaan. Dus thanks voor de informatie timjim. Nu vroeg ik me af of ik na het bezoeken van deze landen met OV ook door zou kunnen naar Israel? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het ‘gemakkelijkste’ zou zijn om Israel op het einde te doen omdat anders de mogelijkheid bestaat dat je de andere landen niet meer in komt. Klopt dit?
Visums single entry visums zijn dus als i het goed begrijp in al deze landen geen probleem om te verkrijgen aan de grens? Wel genoeg euro’s meenemen denk ik of niet? Ik wil vanuit Israel doorvliegennaar het zuid oost azie.
ALvast bedankt!
Grz Sanne
Hallo Zoelie,
Israël inderdaad aan het eind doen. Bij enig vermoeden van verblijf in Israël, dat hoeft geen stempel in je paspoort te zijn (wat je ook niet krijgt als je er in IL om vraagt) maar kan ook worden afgeleid aan je reisroute en over te leggen vliegticket, kom je in ieder geval Syrië en Libanon niet meer in.
Je hebt een aantal opties;
Vanuit Amman via de Allenby brug naar IL. Vanuit Aqaba naar Eilat.
Zelf zou ik kiezen voor de veerboor van Aqaba naar Nuweiba in Egypte, daar een paar dagen blijven hangen en dan de bus pakken naar Eilat en verder.
Veel plezier !
Beste TimJim,
Kom je vanuit Israel wel weer Egypte of Jordanie in?
Vanuit Israel kun je wel weer naar Egypte en Jordanie.
Heeft er iemand ervaring met de oversteek Egypte/Jordanië en het vermijden van Israel? Ik las ergens dat er een aantal opties zijn, maar ook dat er daar ergens een grenspost is waar geen visa worden afgeleverd voor Jordanië, en je er dus één op voorhand moet regelen?? Iemand?
Dank & groetjes!
Harmen