rondreis Libanon-Israel-Jordanië-Egypte

Hallo,
Ik zit met het plan om van Beirut naar Cairo te backpacken gedurende een 5 tal weken. Hierbij wil ik door Israel reizen en ook een deel van Jordanië meepikken. Dit betekent dat ik Israel 2maal moet binnen komen. Eenmaal via Libanon en eenmaal via Jordanië.
Is dit mogelijk denken jullie?
Ook zou ik graag een deel van de Westbank bezoeken, Gaza om dan via het zuiden van Israel naar Egypte te reizen.
Ik zou dus een multiple entry visa nodig hebben voor Israel en 2 maal te voet de grens oversteken. Heeft iemand hier ervaring mee?
Kan je zomaar vanuit Israel naar Gaza, Palestina en Egypte?
Alle tips zijn welkom!!
Thx

Aangezien Libanon en Israel formeel nog steeds in oorlog zijn, is het niet mogelijk om de grens tussen Libanon en Israel over te steken. De enige route is van Libanon naar Syrie, dan naar Jordanie, en dan de grens over. Syrie is een prachtig land, maar om daar nu heen te gaan ?!?!

Houd er rekening mee dat je niet andersom kan reizen, want met een stempel van Israel kom je Syrie en Jordanie niet in. Je kan weliswaar de stempel van Israel op een blaadje laten zetten, maar een stempel van een buurland met een in- of uitreisstempel van een plaats die aan Israel grenst komt je het land al niet in. (Bv. Eilat grenst aan Aqaba, wanneer je dus een stempel in je paspoort hebt dat je bij Aqaba Jordanie verlaten hebt, kom je Syrie en Libanon niet in.)

Je andere vragen kan ik niet betantwoorden, ik ben nooit in Israel geweest, alleen in de omliggende landen.

afhankelijk van de situatie van dat moment kun je vanuit Israel inderdaad naar de Westelijke jordaanoever. Ik heb vanuit Jeruzalem de bus gepakt en die heeft mij naar de grens gebracht. Vanaf de grens heb ik verder de taxi genomen. Was geen probleem.
De situatie bij Gaza is over het algemeen slechter. Daar kan de grensovergang een stuk moeilijker zijn. Maar daar heb ik verder geen ervaring mee.

Gaza is op dit moment lastig te bezoek als toerist. Zover ver ik weer is alleen de Raffah grens sporadisch open. Het kan dus zijn dat je een week moet wachten voordat je Gaza in of uit kan.

Westbank binnen komen is een makkie. Vanuit Jerusalem kan je de bus nemen naar het centrum van Betlehem, naar het Israëlische checkpoint dat praktisch in het centrum van Betlehem ligt, Jericho of het checkpoint bij Rammalah. Vanuit deze plaatsen is het mogelijk om de rest van de Westbank te bezoeken. Wat wil je precies zien in de Westbank?

Wat jenny schrift klopt niet. Het is prima mogelijk om met een Israëlische visum naar Jordanie te reizen (ze delen immers twee grensposten). Overgens stempelen de Israëli je paspoort tegenwoordig niet op het vliegveld maar krijg je een los visum.
Het klopt wel dat het is onmogelijk Israël binnen te komen vanuit Libanon. Mocht je toch meerder keren Isaël in moeten hoef je geen multiple entry visa aan te vragen. Bij de grens kan je inprincipe telkens weer een nieuw visum krijgen.