Beste lezers, ik ben druk bezig een reis te plannen om via Turkey, Iran en Oman naar het afrikaanse continent te reizen om vandaar uit via Kenia uiteindelijk in Kaapstad te eindigen.
Hoe: met mijn Toyota Landcruiser HJ60.
Hoelang: in 4 maanden tijd.
Wanneer: Noverber 2010
Terugweg: vliegen en de auto met de boot.
Mijn bottleneck tot nu toe: Yemen, Eritrea, Ethiopie
Zijn er ervaringsdeskundigen die goede tips hebben?
Arjen
Hoi Arjen,
ik zie dat je ongeveer dezelfde reis gaat maken als wij. Alleen we stoppen zeer waarschijnlijk in Malawi (lake of stars festival) en draaien dan om ( hoe we terugrijden weet ik nog niet ).
Wat je misschien al gezien hebt maar altijd leuk om even te kijken, op LLiNK.nl is under construction vind je in ieder geval specials over Jemen en Ethiopië, Eritrea heb ik nog niet gezien. Staan ook heel veel leuke afleveringen over o.a. Iran op, geeft een aantal tips en in ieder geval een leuk beeld.
We vertrekken half jullie dus als je wilt kan je onze fouten, blunders en misschien ook nog highlights etc nalezen op www.waarisbnn.blogspot.com
Ik weet nog niet exact hoe wij het gaan doen maar we vertrekken in ieder geval over ruim een maand.
Succes met de voorbereiding!
Groeten,
Bas
Dag Bas, Wat leuk te lezen dat er meer mensen zijn die zo’n reis aan het plannen zijn. Daar jij op het punt van vertrekken staat ben ik wel zeer benieuwd naar de oplossing die jij gevonden hebt om van Iran/Oman/Jemen op het afrikaanse continent te komen. Ik zou het leuk vinden als we nog wat gegevens konden uitwisselen, t.a.v de auto, de voorbereiding, eigenlijk van alles.
Ik weet niet of je daar zo kort voor je vertrek nog een avondje aan kunt en wilt besteden?
Ik hoor graag nog van je.
Arjen
Hoi Arjen,
ik heb je even een privé bericht terug gestuurd.
Groeten,
Bas