Afrika juli 2011

Mijn vriendin en ik willen in juli vanuit Nederland met een Toyota Landcruiser via Turkije Syrie Jordanie Israel Egypte Sudan Ethiopie Kenia naar Tanzania rijden,we zoeken reizigers die ook die kant opgaan.
Tonnis Tammes en Hélène van Loon.:zon02:

hallo Tonnis en Helene,

wat een fantastische reisplan hebben jullie. ik heb zelf verschillende keren van uit Nederland naar Turkije gereden , ook in Turkije tot aan de grens syrie geweest. als je in Turkije richting de syriesche grens rijd kom je bij mijn geboorte stad langs. ik heb zelf 33 jaar in Nederland gewoond en gewerkt. nu woon ik weer in Turkije. de geboorte plaats van mij heet NIGDE. Daar ben ik momenteel bezig om iets in de ecotoerisme te doen… Ik zou het erg leuk vinden als jullie langs bij mij zouden komen.

met vriendelijk groet

mehmet

Hallo Mehmet,dat zou leuk zijn wat is jouw adres ? als het op de route ligt komen we langs ! welke route is het mooist als we naar Syrie willen ,dwars door Cappadocie of onderlangs parallel aan de kust (eco toerisme is erg goed !)
Groeten Tonnis en Helene.

hallo tonnis en heleene,

nou, ligt er aan elke route je in Turkije kiest. als je vanaf de Bulgaarsegrens direckt via Canakkale richting de kust ga dan kom je via Antalya,Alanya, Mersin zo de richting de Syrie maar dan kom je niet naar cappadocie, ( er zijn veel scherpe bochten maar wel mooie landchap) of je moet heel stuk om rijden. het beste is Istanbul, Ankara , Aksaray zo richting Nevsehir ( cappadocie) . van af Nevsehir richting Adana Kom je ook langs mijn stad Nigde. de wegen op deze route is werkkelijk prachtig metname na Nigde. mijn woon plaats heet Kemerhisar ( Tiyana ) 23 km vanaf Nigde richting Adana . als je in Kemerhisar bent en je vraagt naar Mehmet yavru weet iedereen en ze brengen je naar me of ze bellen mij om je te komen halen.
Voor verder details kan je me altijd een pmtje sturen !
ik zou het echt top vinden om jullie te ontmoeten…
veel succes met de voorbereiding

gr mehmet

Dat vinden wij heel leuk,we kijken hoe we onze reis gaan plannen door Turkije en zouden het leuk vinden om bij je langs te komen !

Hoi Tonnis en Hèléne, wij troffen elkaar in september 2012 bij de Zambezi river Track and Trail en hebben met z’n vieren tot diep in de nacht gezellig zitten babbelen (en een aanslag gepleegd op de wijnvoorraad :-)).

In Kaapstad wilde jullie de LandCruiser verschepen. Ik heb het voorstel gedaan de LandCruiser over te nemen en terug te rijden richting Nederland…

Mijn vraag is of die optie nog openstaat ? Wil je contact met me opnemen (hansklein@me.com) ?
Thx