Amsterdam - Amman (Jordanie) - Teheran (Iran) - Amsterdam

Beste mede-forummers,

Samen met een vriendin zit ik onze volgende trip uit te stippelen. Het lijkt ons heel leuk om de landen Jordanie en Iran te combineren. We hebben in totaal een maand en zijn 2 vrouwen van 28 jaar oud.
Een aantal vragen:
-In hoeverre is het mogelijk om een dergelijke reis met enkele tickets in deze landen te ondernemen? Krijgen we problemen bij douane’s?
-Hoeveel tijd heb je nodig om in Iran een beetje leuk te kunnen backpacken? We willen ongeveer 1.5 week in Jordanie spenderen, dus waarschijnlijk zo’n 2.5 week in Iran. Of is Iran de moeite waard om een volle maand te spenderen? Dan zouden we dat ook nog ter overweging kunnen nemen.

Bedankt alvast voor het meedenken

Floortje Dessing is was er. Zij had goede tips qua rondreizen daar. Mooie landen ! En met de nodige voorbereidingen en aanpassingen qua kleding volgens mij prima te bereizen als vrouw.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Je plan is te doen, maar voor beide landen net aan de krappe kant. Je kan zo alleen de standaard routes doen en niet echt de uithoeken van de landen opzoeken. Maar als dat ook je plan is, dan prima. Een maand Iran zou beter zijn, dan heb je echt goed de tijd om alles te bekijken.