Amman: mijn verblijfplaats

Omdat ik tijdens mijn verblijf in Jordanië 8 weken in Amman heb gelogeerd, heb ik er best veel van gezien en voelde me er aardig thuis. De meeste toeristen blijven er 1 of 2 dagen en da’s jammer, maar wel begrijpelijk, want er is zoveel te zien in Jordanië!!
Ik vond zelf het Romeinse theater heel mooi; klimmen naar de hoogste ring en dat is hoog! Ook de citadel vond ik wel de moeite waard. Er zijn ook veel (kleine) kunstwinkeltjes waar voornamelijk vrouwen kussens, tapijtjes, kleding e.d maken. Ook de boekwinkel op de grens van Upper-Amman en Downtown (kom ik misschien later nog wel eens op terug) was een heerlijke relaxte plek en zo zijn er nog veel meer leuke plekjes in de stad.
In de 6e week van mijn verblijf werd mij medegedeeld dat de broer van mijn vriend een zoontje had gekregen en dus ging ik op zoek naar een kadootje wat deels Arabisch/Jordanees kon zijn. Ik stuitte op een klein winkeltje met een eigenaresse die servies beschilderde; erg mooi! Ik heb daar een witte beker gekozen die zij zou beschilderen. Ik had gevraagd om aan de ene kant 't jongetje zijn naam in het Nederlands te schilderen en aan de andere kant in het Arabisch. Ik moest er een week op wachten, maar het was mooi, vrolijk en kleurrijk! Ik vond het een geweldig geboortekado (en eerlijk gezegd denk ik dat ik de enige was…). Waar is het winkeltje (als het nog bestaat? Toen was het bij de 2e cirkel in Upper-Amman. Komende van de 1e cirkel, ga je linksaf de straat in en zie je aan de rechterkant een bakkerij (ook een aanrader) en aan de linkerkant is het winkeltje. Aan de 2e cirkel zelf (de rotonde) was een fruitbar, waar ik heerlijke fruitsalades heb gegeten, ook weer een aanrader…