Eten in Jordanie

Ik heb, in de tijd dat ik in Jordanie was, heel lekker gegeten. Ik was dol op de falafel broodjes van El Qusr in Rainbow street. Klein tentje, maar altijd druk. En het is zo knap hoe ze de falafel balletjes maken! Ook in Downtown Amman zijn er tal van zaakjes waar je heerlijk kan eten. Bij de bakker ging ik wel eens een bakje zoetigheid/baklava halen of een dadelbrood. Ook was ik dol op de heerlijk zoete aardbeien en de verse vijgen van de markt in Amman. Ook een aanrader: ijs van de keten Gerard, van Nutella ijs tot Ferrero Rocher ijs, echt heel lekker! Wat wel hilarisch was: alle locals hadden ons een bepaald shoarma zaakje aangeraden in Amman, waar de beste shoarma gemaakt werd (volgens hen) en ik heb het geprobeerd, maar wat was het zout en taai! Nee, ik had toch zo mijn eigen voorkeuren… Natuurlijk ‘moet’ je mensaf proberen, de Jordaanse specialiteit, en tijdens de Ramadan zou je het verse dadelsap (niet de poedervariant!) te pakken moeten zien te krijgen. Meestal maken de locals deze zelf en serveren ze dat thuis voordat de maaltijd begint. Er zijn ook heel veel verschillende (witte) kazen die te koop zijn in de supermarkt, maar nog veel meer keuze is er op de markt. Alvast smakelijk eten!