Hoihoi, ik ben Lisanne en zoals de meeste mensen hier in het forum hou ik natuurlijk van reizen. Tot nu toe ben ik voornamelijk in Europa op vakantie geweest: Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Spanje, Zweden, Portugal, Malta, Engeland, Tchechie, Italie, Oosterrijk en Egypte (Afrika)…
Volgend jaar wil ik voor het eerst naar Amerika vliegen, ik ben al super benieuwd. Dit is dan ook de reden waarom ik me voor dit forum heb aangemeld… Zo’n vlucht is niet per se goedkoop en daarom wi ik zo goed mogelijk voorbereid zijn.
Hoi Lisanne,welkom op wereldwijzer !
Nou als ik je berichtje lees heb je al aardig wat landen bezocht.
Hoe waren je ervaringen met Malta?
Voor de mensen die (voor de eerste keer) naar Amerika reizen,kan ik je een goede tip geven betreffende je bagage.
Let goed op het gewicht van de koffer. In Amerika kunnen ze nogal moeilijk doen over het gewicht van je koffer. Bij twijfel,stop wat zwaardere dingen in de handbagage,zodat je zeker weet dat je geen extra kosten krijgt. Bij veel maatschappijen mag je maar 1 koffer inchecken,vroeger waren het er 2 gratis,bij de meesten is het nu 1 gratis en voor een tweede moet je betalen. Bij binnenlandse vluchten moet je soms bij je eerste koffer al betalen.
Weet niet welk gedeelte van Amerika je gaat bezoeken,Lisanne?
Hieronder enkele tips wat je zoal kan bezichtigen. De Everglades (moet je gezien hebben, met een bootje de rivier op; alligators kijken)
Silver Springs (vlakbij Orlando, zijn de Tarzan films opgenomenn) …prachtig park, heeft veel van een jungle, veel te zien , veel alligators
The Florida keys…de eilanden groep onder Florida (en bezongen door de Beach Boys) bereikbaar vanaf Miami via highway 1)
Heerlijk sfeer, prachtige stranden, aardige mensen. Met name Key West (laatste eiland) is heel erg leuk. (winkeltjes, leuke huizen, lekker eten en Hemingway)
Captiva…eilandengroep boven Naples. (westklust Florida) Ongeveer een uurtje rijden maar zoooo de moeite waard. Prachtig (rijk) eiland met mooie stranden en heel veel bloemen!
Indien je nog met vragen zit dan kan je altijd een berichtje posten op het Amerika Forum
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.
Bedankt voor de tip. Ik heb al wat ervaring met zeurende maatschappijen over gewicht en heb ook al heel wat bij moeten betalen. Ik zal er dus erg op letten.
Grappig dat je Florida noemt, mn reis gaat idd naar Florida. Ik wil graag de Everglades zien en over Florida Keys heb ik ook alleen maar goede verhalen gehoord. Mijn vriend is een grote fan van pretparken, dus we gaan zeker ook even naar Orlando.
Heb jij misschien enig idee waar ik alvast tickets kan bestellen?