Amboro of Madidi NP.

Hoi iedereen

Mijn vrouw en ik hebben 26 dagen de tijd om Bolivia te verkennen, vertrek 17 oktober.

We starten in Santa Cruz en gaan volgende route volgen: Sucre / (Samaipata-Amboro NP) / Potosi / Tupiza / 4 daagse Salar naar Uyuni / La Paz / (Madidi NP).

We zouden graag of Amboro NP ofwel Madidi NP bezoeken, wie van jullie heeft ervaring in beiden en welk NP heeft de meeste indruk nagelaten?

Weet iemand of de kans op gele koorts besmetting zeer hoog is tijdens deze bezoeken, de reden van deze vraag is omdat mijn vrouw bepaalde medicatie neemt waardoor ze onmogelijk een vaccinatie tegen gele koorts kan krijgen, we hebben in het tropisch instituut reeds info gekregen maar de arts daar gaf ons de raad om zelfs Santa Cruz te vermijden omdat dit ook gele koorts gebied is, het leek net of we naar oorlogsgebied gingen zoals die man over de gele koorts regio sprak.

Vorig jaar waren we in namibie (regio Grootfontijn) wat volgens het itg malariagebied is maar de mensen die ginder woonden vertelden ons dat dit nonsens was en dat malaria daar niet meer voorkwam, aangezien Amboro NP op de rand van het gele koorts gebied ligt hopen we dat de kans op besmetting daar uitzonderlijk klein of onbestaande is net als die regio in Namibie.

Alvast bedankt voor de reacties
Mvg. Kurt & Kathleen.