Amazonetrip

Oi,

Ik en mijn vriend zijn opzoek naar een goedkope manier om van het pantanal naar het Amazonewoud te geraken. En daar een avontuur van ongeveer 10 dagen te beleven. Daarna trekken we verder naar Peru.

Iemand tips ivm transport, verblijf en activiteiten?

Beijios Anne

Via Wereldwijzer app

Het Amazonegebied is vreselijk groot, duizenden kilometers.
Maar als je een beetje in de buurt van Manaus bedoelt: dat is alleen bereikbaar met het vliegtuig.

Zijn er ook veel tours die vertrekken vanuit andere steden of plaatsen?

Via Wereldwijzer app

Vanuit Belem denk ik wel. Ik heb dat zelf niet gedaan maar er zijn mensen die de boottocht Belem-Manaus maken (v.v.).

Het probleem in de Amazonestreek is dat er weinig begaanbare wegen zijn.

Misschien weet iemand hier een goede (betrouwbare) gids of organisator. Ik heb gehoord dat er veel kaf onder het koren zit.

Hallo allemaal,

Betaalbare trips zijn lastig te vinden, zeker het oerwoud in. Ik heb het geprobeerd,maar mijn budget was niet toereikend.
Je bent het beste af met een grote groep, hoe meer mensen, hoe beter.
Een aanrader heb ik: Alter do Chao (bij Santarém) is een paradijs, zolang het nog duurt.

Hans.

En mtilburg,

Het is een misverstand te denken dat je veel gaat zien op de boot van Belem naar Manaus. De Amazone is te breed. Beter kun je (zoals Michael Palin deed, en ikzelf in 2000) vanuit Santarém een boot nemen op een zijrivier van de Amazone. Deze zijn veel smaller waardoor je dus meer ziet. Ik zag o.a. zoetwaterdolfijnen.

Hans.

Of je gaat vanuit Pantanal naar Bolivia, Peru en vanuit Peru naar het Amazonegebied? Denk dat je dan een stuk goedkoper uit bent.

Dag,
Ik maak mijn tochten in het Amazonewoud altijd vanuit de staat Rondonia. Kijk op mijn blog: www.bloggen.be/erico
Je kan vanuit de Pantanal (zowel noordelijke als zuidelijke) met een lijnbus naar de stad Ji-Parana waar de tocht begint. Het is een lange busreis maar je bent dan ook al onderweg (met de bus) richting Peru. Alles hangt er van af hoeveel tijd je hebt en wil besteden om daar te geraken. De tocht in het Amazonewoud zal je ongeveer (hangt af met hoeveel jullie gaan) 40 euro per persoon per dag kosten, alles inbegrepen (eenmaal je ter plaatse bent). Je wordt niet toegevoegd bij andere toeristen en je blijft zo lang je wil.
Voor meer info, mail me via mijn blog of via dit forum. Weet ook dat ik hiermee niets verdien maar alles doe voor mijn vrienden daar.
Nadien kan je met de bus (als je tijd genoeg hebt) naar Porto Velho en Rio Branco (rechtstreeks vanuit Ji-Parana). In Rio Branco neem je de bus naar Brasileia en Assis Brasil. Daar ben je aan de Peruaanse grens en kan je met de bus verder naar Puerto Maldonado en Quito.
Veel geluk en kijk op een landkaart aub.

Na onze trouwerij is mijn vader op een tour gegaan die we vanuit brazilia geregeld hadden: amazonbraziljungletours.com. Zelf geen ervaring, maar de prijs was zeer aantrekkelijk (700 BRL 4 dagen 3 nachten) en het was een goede ervaring. We hebben zelf nog geen tijd gehad om dezelfde tour te doen, maar misschien is het wat voor je.