amazonetrip, aantal praktische vragen

In oktober gaan mijn vriend en ik een ‘‘Amazonetrip’’ maken.
We hebben uitgezocht waar en wanneer je een boot, vliegtuig etc kunt nemen.
Zo willen we bijvoorbeeld van Tabatinga naar Tefe, Tefe- Manaus en Santarem naar Belem per boot afleggen.
Is het noodzakelijk om ver van te voeren een bootticket aan te schaffen? (zowel voor een fast of slow boot.?) Of kan dat ook een aantal dagen van tevoren als je er ter plaatse bent…

Als je een hammock place hebt geboekt lees ik overal dat je ervoor moet zorgen dat je vroeg aanwezig moet zijn voor een goeie plek. Hoe veilig is je bagage eigenlijk, kan je je bagage wel achterlaten als je bijvoorbeeld het nergens aan vast kan maken oid?

Heeft iemand nog tips voor Alter do Chao? (pousada’s,trips,leuke restaurants/bar?)
Ik hoor het graag…
gr Petra

Beste Petra wij willen nu zon reis maken zouden graag met mensen incontact komen die ons meer informatie kunnen geven gr Roy

wij hebben de reis inmiddels gedaan en het was fantastisch. Makkelijk te reizen, aardige mensen, men spreekt echter overwegend Portugees.
Mocht je meer informatie willen, laat het weten. Wat betreft mn eigen bericht, een bootticket hoefden wij niet ver van te voren aanschaffen. Een hangmat plek op de boot os het meest ideaal en het goedkoopst. Ik vond het een hele leuke ervaring en heb me erg vermaakt op de slowboat.