Alternatieve verblijftip bij inwoners Playa del Carmen

Mocht iemand een leuk alternatief zoeken voor een verblijf in Playa, veel goedkoper en fijner verblijf?
Ik logeerde in zomer 2014 bij Mexicanen in Playa, dichtbij Centro Maya (een winkelcentrum) en niet ver buiten het centrum. Ideale uitvalsbasis om met de ‘colectivos’ heel de regio te verkennen.

Het ontvangst was uiterst hartelijk: de beste kamer, aparte doucheruimte en een heerlijk dakterras waar het 's avonds leuk vertoeven is. Bovendien werd ik vaak uitgenodigd om met de familie de lekkerste Mexicaanse gerechten te proeven, gezond en vers. Ik wilde graag Spaans leren en oefenen, dus perfect om bij deze sympatieke mensen te verblijven.

Ik deel graag deze ervaring mochten iemand op dit forum op zoek zijn naar alternatieven in Playa.
Reacties zijn altijd welkom.

Vaak is ook van allerlei soort accommodatie te vinden via taal scholen. Ik run zelf ook een taal school en mensen kunnen ook gebruik maken van allerlei soorten accommodatie zonder les te nemen. Dit is vaak goed koper dan een hotel of hostel. Ik ga er vanuit dat andere taal scholen dit ook aan bieden. Gewoon ff rond kijken en mailtje sturen.

Wouter