Reisburo’s bieden voor Nieuw Zeeland reisschema’s aan die in grote lijnen vaak dezelfde zijn. Steeds gaat het over dezelfde plekken, routes, enz. Bij een bezoek aan Nieuw Zeeland moet je dit en dit gezien hebben. Is dat wel zo? Ik ga er van uit, dat niks heilig moeten is. Ik vraag jullie om eigen reisschema’s te maken, waarbij tenminste twee derde niet standaard is. Kunnen jullie die schema’s publiceren op deze site? Nieuw Zeeland heeft veel meer te bieden dan dat standaard gedoe. Als een Nieuw Zeelander Europa wil bezoeken, hoeft die toch ook niet persé Parijs aandoen?
Hey Cor,
ik heb ondertussen in totaal al een dikke 3 maanden door NZ kunnen reizen en dus ook al enkele minder toeristische “standaard” plekken bezocht.
Toch ben ik van mening dat deze “standaard-routes” een heel goed beeld van het land geven, zeker voor reizigers die voor de eerste keer (en mss ook de laatste in veel gevallen, we spreken toch over een verre en dure reis) NZ bezoeken. Zeker als je maar 3 of 4 weken vakantie kan nemen om beide eilanden te bezoeken kan ik iedereen aanraden de klassieke route te nemen. Hier versta ik dan in grote lijnen onder: Auckland - Rotorua - Tongariro NP - Welly - Abel Tasmen NP - Queenstown - Fiordland - Mt. Cook - Christchurch.
Als je op zoek bent naar omwegen voor meer ervaren NZ-reizigers zijn er natuurlijk oneindig veel mogelijkheden. Veel hang natuurlijk af van het soort reis (bvb. actieve backpacker t.o.v. bourgondiër op leeftijd), reistijd,…
Omdat je vraag nogal commercieel klinkt ga ik er hier verder niet op ingaan. Als je geïnteresseerd bent of een reisbegeleider zoekt
mag je me altijd een privé-bericht sturen.