Hoi!
Ik vlieg 17 Augustus naar Jburg. Op 3 September moet ik weer in Jburg zijn om mijn klas te ontmoeten voor een studie reis (Ecologie, Wildlife-managment en Natuurbeheer).
Ik heb dus ongeveer 15 dagen om rond te reizen. Ik ben al lang op reis geweest in Latijns-Amerika en Zuid-Oost Azie maar dit is de eerste keer solo (als vrouw).
Ik ben me (nu pas) aan het oriënteren op het gebied en ik zat te denken aan een rondje Drakensberg-Lesotho-St.Lucia-Swaziland, en dan misschien nog een klein stukje Kruger.
Nu zou ik wel een auto willen huren, maar ik houd niet zo van autorijden en doe dat liever niet alleen.
Ik wilde eigenlijk liever niet met de Bazbus oid reizen, maar lees toch veel berichten dat het zeker als vrouw alleen niet zo verstandig is om de mini-busjes te nemen en dit ‘gevaarlijker’ zou zijn dan in Latijns Amerika en ZO Azie. Nu weet ik dat deze verhalen misschien allemaal wel meevallen, maar daarbij heb ik ook niet veel tijd en niet erg veel zin om veel te moeten uitzoeken qua busstations/route etcetc.
Dus toch maar bazbus, maaaar die is inmiddels gestopt met de route Durban-St.Lucia-Swaziland.
Ik heb gelezen dat er wel alternatieven voor deze ‘lijn’ zouden komen, maar nog niets verder hierover kunnen vinden.
Wie kan mij iets vertellen over dit alternatief of goed openbaar vervoer tussen Durban-St.Lucia en Swaziland? Ik heb wel wat dingen gelezen over greyhound en city to city. Ik vraag me sowiezo af of ik op deze manier op plekken (NP’s en game reserves) kan komen waar ik graag heen wil, zonder auto.
Is het anders misschien een optie om erop te gokken ter plekke andere reizigers te vinden met huurauto met wie ik dit rondje zou kunnen meeliften?
Zoja wat is dan de beste plek om dit te proberen? Heeft iemand hier ervaring mee? Wordt dit veel gedaan? Zie je in hostels bijvoorbeeld vaak briefjes hangen van mensen die een lift willen of hoor je er wel eens over? Ik vind dit wel nogal een gok gezien de korte tijd die ik heb, maar dit zou wel super zijn.
Weet iemand desnoods waar ik iemand zou kunnen vinden die 2 weken mijn reisgenoot wil zijn en een auto met mij wil huren?
Verder nog een vraag over het bezoeken van NP’s en game reserves etc. zonder auto. Ik heb begrepen dat je vanuit hostels in de buurt van NP’s dagtours kan boeken naar deze NP’s, klopt dat? Zijn er ook meerdaagse tours te boeken? Is een hostel, net als vaak in Australië t geval is, het centrale punt van waaruit je de gehele omgeving (met tours) kan verkennen? En waar vind ik informatie over de prijzen van deze tours? Wie heeft ervaring hiermee in Hluluwe-Imfolosi, St. Lucia en parken in Swaziland?
En bestaan er anders hostels of organisaties die kleinere meerdaagse tours aanbieden die mijn route volgen? Ik kan alleen de grote tours vinden waarbij Kruger altijd is inbegrepen. Ik ga met mijn klas naar Kruger dus dat hoeft dan niet als ik alleen ben.
Dan nog de optie om 2 weken naar een plek te gaan waar ik iets zou kunnen leren m.b.t. mijn studie Eco& Wildlife. Misschien heeft iemand hier leuke tips of weet je een plek/hostel/organisatie/management van een park die met studenten wildlifemanagment/ecotourisme/natuurbeheer of iets in die richting werken. Courses zijn ook welkom. Volgend jaar moet ik een afstudeer-stage doen, dus leuke tips hierover zijn altijd welkom.
Oja, nog een vraagje, is het echt nodig om hostels en eventueel de bazbus van tevoren te boeken? En hos zit dat met Tours? In Australie, Azie en Latijns-Amerika deed ik eigenlijk nooit van tevoren, maar misschien gaat dit in Zuid-Afrika anders, ook gezien het seizoen (augustus)
Pfoe een hoop vragen. Alvast bedankt voor een reactie!