als westerling in thais klooster

Hallo , tot voor zover ik weet gaan veel thai voor minstens 3 maanden leven als een monnik, dit lijkt me als westerling ook wel een leerzame ervaring .

Wie weet of dit mogelijk is om ergens in thailand of laos voor een of 3 maanden te leven als een boeddhistische monnik met oranje gewaad en kale kop, net zoals de thai zelf .

vooreerst veel succes als je dat wil gaan doen, het is immers een drietal maanden leven op een sobere wijze, waarbij je niet alleen de thaïse taal onder de knie moet hebben maar ook nog een andere, oude taal (weet niet juist welke) die ze gebruiken bij de erediensten. Je eet enkel voor 12 uur 's middags, nadien enkel nog water of melk ! Je kan je best eerst informeren bij boedhistische genootschappen in nederland of belgië alvorens die stap te zetten, good luck !

Nou weet er zelf niet veel van maar heb het regelmatig ge zie westerse manen keek ook even raar op toen ik het voor het eerst zag zal niet mee vallen denk ik zou het niet kunnen.
Maar goed zou het knap vinden als je het kan en doet suc6 er mee.

Groeten Arjan

ooo ok bedankt voor je reactie , ik wist niet dat ik de thaise talen moest leren. Gaat nooit lukken. haha