Wat doe je als je 2-3 maanden gaat overwinteren in Thailand?

Wat doe je als je 2-3 maanden gaat overwinteren in Thailand?
Is dat een leuk huisje huren en niksen, genieten van zon zee strand? Of ga je vrijwilligerswerk doen? Rondreizen? Ik lees hier regelmatig dat mensen voor langere tijd woonruimte zoeken in Thailand, ben nieuwsgierig hoe je die tijd dan invult? Ik zag in RaNong en op het daar vlakbij gelegen eiland waar ik was ook mensen die daar voor langere tijd waren, en vroeg me af wat doen die, hoe leven ze? Sommige dronken erg veel, enkelen hadden een wel erg relaxte lege blik in de ogen…waarschijnlijk volkomen happy. smkiek:thumbsup::smoke:

:chin:3 maanden Thailand je hoeft je dan echt niet tevervelen als je wat avontuurlijk (niet lui)bent in gesteld
:thailand::cambodia:

Belangrijkste is dat je internetverbinding goed is anders zou je Wereldwijzer moeten missen.

Ik zou het wel weten als wij de kans hadden om er 3 maanden te verblijven.
Normaal zitten wij er maar tot 4 weken en komen we altijd tijd tekort om dingen te doen en te bekijken nu zouden we dus nog relaxter rond kunnen reizen.

In een bar in Hua Hin zat ik ooit eens wat te drinken, en een biljartje te spelen. Kwam er een van de meiden vragen wat ik wilde drinken. Het drankje bleek aangeboden te worden door een Zweed. Hij bleek in Zweden huis en haard verkocht te hebben.

Gewapend met drie flessen whisky kwam hij elke avond naar de desbtreffende bar toe, om deze met de meiden soldaat te maken.
Hij gaf ook altijd als hij binnenkwam een rondje voor de zaak.

Zo kan het dus ook :vak02:

Mensen , het zou niet mijn manier zijn, maar je komt er vrij veel tegen, die als het ware hun eigen land zijn ontvlucht, en gewoon een leuk land zoeken om lekker te leven.

Rondreizen, dat zou ik doen, wellicht doe ik dan meerdere landen aan, maar alleen in Thailand is ook genoeg te beleven.

Hans.

Ik zou gaan eilandhoppen, op ieder eiland een nieuw duikbrevet halen, en als ik eenmaal mijn instructeursbrevet heb verkassen naar het eiland dat het beste is bevallen en daar solliciteren bij een duikschool.

Nou gewoon lekker met de motor korte tripjes maken,pluk de dag zou ik zeggen!
Neem al de tijd om nieuwe locaties te verkennen,probeer misschien een cursus thai’s te leren,altijd handig om een conversatie te houden met de plaatselijke bevolking.

Wie weet of het nog rustig is op Koh Phayam? Ik kwam er voor het eerst zes jaar geleden. Vijf jaar lang een maand rond Kerst en Januari. Vorig jaar voor het eerst echter niet omdat er veel discogebom, gebum was. Er was actie ondernomen via Ranong. Ben benieuwd hoe het nu is want het trekt nog steeds.y

ik vond het er nog aardig rustig, uitzondering was een jonge-ondernemer die denk ik zijn favoriete hard rock-bandje van het vaste land had laten komen om een concertje te geven op het strand (voormalige piratenbar…), dat dreunde flink, maar sloeg als ‘een tang op een varken’, paste geheel niet in de rust die er hing, iedereen las en zwom onverstoorbaar verder, maar vooral met een verbaasde blik, funny;). Een feestje met lekkere muziek was er met nieuwjaar, leuk leuk!

Heerlijk relaxt op onze veranda zitten en genieten van alles. Daarnaast ook lekker gaan rond reizen heerlijk toch 3 maanden de tijd!

Mocht het echt voor altijd gaan worden dan gaan we wel iets anders opzetten om iets te doen te hebben en natuurlijk een stukje extra inkomen te krijgen.