3 weken Thailand (1ste keer)

Hallo,

Ik zal mijzelf even voorstellen. Ik Ben Joozef (echte naam Joe) kom uit Duiven, vlakbij Arnhem. Ben 21 jaar en ga in juli met 4 a 5 a 6 vrienden naar Thailand.
Ik ben 16 febr in Phuket geweest door omstandigheden, dat was een bliksem bezoek van 5 dagen.

Nu was voor ons de keuze deze zomer of naar Kreta: hele dagen zuipen weinig zien, veel geld uitgeven. Of naar Thailand.
Dat laatste leek een paar jongens een goed plan. Nieuwe dingen zien, ontdekken, verkennen en grensen verleggen. :wereld:
Iedereen op dit forum is razend enthousiast over Thailand en dat maakt voor ons de keuze alleen maar gemakkelijker.

Alleen zitten we nog met enkele vragen.
Wij willen rond 16 juli gaan en daar dan 3 weken blijven.

Een aantal mensen wezen erop dat het dan regenseizoen is. Wat kunnen we dan precies verwachtten? Is dat een reden om niet te gaan?

Wij gaan 3 weken, ik heb al enkele berichten gelezen van mensen die ook die tijd daar verbleven. Dus misschien domme vraag maar.
**Is 3 weken in Thailand? Te kort, Voldoende/genoeg, Te Lang?

**Dat zijn enkele vragen waar ik nu beetje mee zit. Als iemand daarop zou kunnen antwoorden zou ik erg waarderen!
Verder blijf ik gewoon rondneuzen op dit forum en het verdere www.

Bijvoorbaat dank,

Groeten Joozef

Hmmmm… voor iemand die voor de eerste of tweede keer naar Thailand gaat is de foto-kennis uitermate groot - al 2 stuks geraden.
3 weken Thailand is natter dan 3 weken Kreta, je hebt echter het geluk dat het meeste water 's avonds valt en de buien meestal krachtig maar van korte duur zijn… Als kretenzer gewoontes (een biertje happen) in de avond worden voortgezet is er weinig aan de hand, toch?
Alle gekheid op een stokje, 3 weken Thailand (in elke periode) is voor de meeste leden/bezoekers van deze site te kort, maar visa, een te kort aan vakantiedagen enz. zorgen er voor dat er rond de 3 tot 4 weken in dit land vertoeft kan worden. Als je nou niet te lang op dezelfde plek blijft hangen, dan kom je er zelf wel achter dat 3 weken te kort is.

groeten en veel plezier in juli,
Joe

Hallo Joe.

Ja wat is te kort, het is altijd te kort in Thailand.
2 weken= veel te kort
3 weken= redelijk
Alles wat langer is meegenomen.
Het ligt er een beetje aan wat je daar wil gaan doen, als je rond wil gaan trekken is 3 weken kort.

Het zijn dan van die bliksem bezoekjes maarja de keer daarop neem je meer tijd.

In het regenseizoen gaan ja wat kan ik daar op zeggen, ik denk het zelfde als Joe-H van tijd tot tijd een kleine regen bui…( het is gelukkig warm water wat er valt )

Iedere tijd van het jaar is een goede rede om naar Thailand te gaan!!!.
Het regenseizoen is mij altijd prima bevallen, lekker rustig en niet te veel toeristen :nod:.

Thailand is een virus eenmaal opgelopen kom je er nooit meer vanaf.

Groet.
:chin:

Ik ga met 5 vrienden. We willen een beetje van alles zien. Met name stuk kust, om daar bijv.
*full moon party
*Watersport (jet ski of water skiieen)
*Snorkelen/Duiken

En het wat meer primitieve:
*korte jungle tocht
*olifanten rit

Hebben jullie tips waar jullie dit het best vonden. bijv. full moon party Phi Phi was erg vet, of olifanten rit bij ??? was niet zo bijzonder.
Zo kunnen wij misschien met jullie ervaringen onze reis beetje plannen.

Wij gaan pas 16 juli maar heb nu al slapenloze nachten voor de vakantie. Als ik de meeste reacties op dit forum lees en verder op het www. Ze zijn allemaal positief! Ben echt blij dat wij deze keus gemaakt hebben ipv Kreta.

Hey Joe.

Qua Watersport en duiken vind ik persoonlijk Phuket het mooiste, in de buurt van Kho Phi Phi kan je heel mooi duiken.

En je kan leuk uitgaan in Phuket, ik neem aan dat jullie niet op de hotel kamer blijven zitten tot de volgende dag??:teeth:.

En voor een oliefanten rit en jungle zooi zal je eigenlijk naar het noorden moeten gaan, Chiang mai is prachtig.

groet.:chin:

Thailand is inderdaad een virus! Maar wel de beste die er is! :smiley:
Ik was er ook in het regenseizoen. Dan is het altijd nog warm, góed warm! Alleen elke dag zo’n kwartiertje wat onweer of regen… Dan duik je gewoon even een winkel in waarna je er na een 15 minuten weer met 29487 tassen uitkomt, géén probleem! :wink:
Ik was er 3,5 week… véél te kort! Er is nog zóveel te zien! Ik ga in 2009 als het goed is weer! (H)

Beste Joozef,

Drie weken Thailand is op zich voldoende om een leuke rondreis door het land te maken en deze ergens aan het strand af te sluiten, hoewel een verblijf in Thailand eigenlijk altijd te kort is, of je nu 3, 5 of 7 weken gaat…

De bekendste en grootste Full Moon Party van Thailand vind je op Ko Pha Ngan, een eilandje ten noorden van Ko Samui, in de Golf van Thailand.
Meer info en data van de Full Moon Party kan je hier vinden:

Een jungletrekking kan je doen vanuit bijvoorbeeld Chiang Mai of Mae Hong Son. Reisbureautjes zijn hier genoeg te vinden en ze bieden normaal gesproken meerdere jungletrekkings aan (van lichte tot zware trips, en van een paar dagen tot meerdaagse trips).

Ook een ritje op een olifant kan je het beste in het noorden van Thailand doen…

3 weken Thailand is te kort om alles te zien, maar voldoende om een beetje een beeld van het land te krijgen. En je kan altijd nog teruggaan… :wub:

Tot mijn grote schaamte moet ik bekennen dat ik na verschillende bezoeken aan Thailand nog steeds niet daar gedoken heb (Egypte is wat dichterbij huis :tongue:), maar duiken daar is natuurlijk erg mooi.

Dingen als jungle trekking en olifanten tochtjes kun je in Noord-Thailand, met name Chieng Mai, op elke straathoek boeken. Vraag wel goed door wat je krijgt: er zijn trekking waar je bijna alleen op een olifant of op een raft zit, maar er zijn ook trekkings waar er daadwerkelijk gelopen wordt. Ook de groepsgroottes en de bezochte gebieden verschillen enorm, 't is soms net een grote kermis.

Je zou kunnen overwegen om een trekking vanuit Chieng Rai te doen. Mijn ervaring is dat je daarvandaan veel authentiekere tochten kan doen en minder westerlingen tegenkomt. Het Hill Tribe museum (aanrader om te bezoeken!) organiseert trekking off-the-beaten track.

Mocht je om wat voor een reden ook niet naar het noorden willen, dan kun je ook in het westen van Thailand (vanuit Kanchanaburi, of beter: vanuit Sangklaburi) trekkings en olifantentochten boeken.

Enneh, niet teveel piekeren, nergens voor nodig!

Groet,

Jenny

Als jullie echte fuifnummers zijn, mogen jullie zeker de Full Moon Party in koh Pangnan voor geen geld missen!!!
En als jullie er dan toch al zijn kunnen jullie meteen bij een plaatselijke duikcentrum een duiktrip of snorkeltrip boeken voor een van de dagen ervoor. Zo hebben jullie 2 vliegen in een klap. En als jullie echte duikfanaten zijn is koh Tao niet te versmaden en voor s avonds een biertje te drinken is het daarginds geen enkel probleem. Een geweldige openlucht disco aan t strand " AC Bar " dit is in Sairee beach of the " Safety stop bar ". in Meahaad aan de pier. Vele jongeren zijn daar in de zomer uit alle hoeken van de wereld. Plezier verzekerd. Wat het regen seizoen betrefd op de eilanden, hier begint het pas na september, pas op een buitje kan natuurlijk steeds eens vallen!

Allee, veel succes met het plannen :smile::wereld:

Zonnige groeten uit Samui, Thailand

bedankt voor jullie reacties. We hebben en maken geen planning als wij in Thailand zijn. Maar hebben wel een soort van globale schatting. Bij die globale schatting willen wij eindigen in koh Pangnan. Maar er zijn dan geen full moon partys… Mijn broer zegt dat dat niet veel uitmaakt omdat er wel iets te doen zal zijn op het eiland. Met verschillende barretjes etc.

En moeten wij ons laten inenten? Hoor hier veel verschillende verhalen over.

Groeten Joe

Ik zou altijd een vaccinatie tegen DTP en Hepatitis A nemen. Ondanks dat de kans dat je wat oploopt niet zo groot is… Veel (aanvullende) verzekeringen vergoeden vaccinaties tegenwoordig (gedeeltelijk)!

Sluit me aan bij Jenny, zeker een vaccinatie halen tegen DKTP en Hepatitis-A.
Je kan hiervoor het beste even contact opnemen met je huisarts, GG&GD of bijvoorbeeld de KLM Travel Clinic.
De mensen die hier werken kunnen je het beste advies geven over eventuele vaccinaties.

Ja Thailand dat is echt de moeite waard ben je weer in Nederland wil je zo weer terug dus eigenlijk is elke periode te kort
Ps als je alleen voor het Bier wil gaan kan je net zo goed dicht bij huis blijven want Thailand heeft echt veel meer moois te bieden ik zef ben helemaal verkocht aan Thailand en Cambodja
succes met je plannen