Mochten er mensen zijn met vragen over of op zoek zijn naar een plek voor vrijwilligerswerk in Ghana dan kan ik jullie misschien helpen. Ik kom samen met mijn vrouw al 10 jaar in Ghana en we hebben besloten er zelfs te gaan wonen en een klein guesthouse te bouwen. Wij helpen ook vrijwilligers aan een plek in het dorpje waar wij wonen en bieden natuurlijk de begeleiding die daarbij nodig is en evt kost en inwoning. Je vindt meer info op www.moonandstarguesthouse.com Natuurlijk is dit maar een tip en als je meer vragen hebt over Ghana en alles wat er bij komt kijken om er heen te gaan als vrijwilliger of op vakantie dan kun je mij altijd mailen, mijn mail vindt je op de website.
Ik wil de mensen bedanken die positief op deze topic hebben gereageerd via de mail. Er zijn zelfs al mensen bij ons in Ghana geweest.
Het is erg leuk om te merken dat wat wij voor ogen hebben ook lijkt te werken, kleinschalig bezig zijn en goed voor je gasten en omgeving zorgen.
Nogmaals bedankt voor de reactie’s
In de afgelopen weken hebben wij een aantal nieuwe plaatsen voor vrijwilligers gevonden in onze omgeving. Wij hebben contact kunnen leggen met een direkteur van een (kleiner) ziekenhuis en hij is heel enthousiast om vrijwilligers te ontvangen mits zij aantoonbare ervaring/opleiding hebben op het gebied van de gezondheidszorg.
Tevens hebben wij contact gelegd met een officiële bosbeheerder die erop toeziet dat er op de juiste manier met de natuur in onze omgeving wordt omgegaan. Hij is de hele dag bezig in en met bosbouw en heeft aangegeven graag aan mensen te laten zien wat zijn werk inhoudt.
Voor contact met ons kun je op de webpagina terecht
Ik zie dat jullie al veel ervaring hebben op het gebied van werken/wonen in Ghana.
Ik ben voor 5 maanden op stage geweest in een ziekenhuis in Ghana. Eind januari 2012 studeer ik af voor verpleegkundige. Ik wil dan voor een jaar terug gaan naar Ghana (in de buurt van Kumasi, daar heb ik iemand leren kennen).
je had me ook al een mail gestuurd maar die begreep ik denk ik verkeerd, sorry.
Wij hebben inderdaad al wat ervaring opgedaan in Ghana. Wonen is niet zo’n probleem aangezien je een Ghanese vriend hebt. Alleen je visum moet je dan regelen maar daar is al een ander topic over zag ik
Betaald werk is wel een probleem aangezien je dan een resident-permit moet hebben en dat kost je veel tijd en geld(zo’n 2500 dollar) voordat je die hebt.
Ik heb net een vrijwilligers organisatie gevonden die in de hoofdstad zitten waarbij ik me eigen onderdak etc. kan regelen, en dus niet te veel kosten bijkomen, dus dat is wel fijn.
Ook om een visum te krijgen van minimaal een jaar is dit toch de beste optie.