Hallo beste mense, zoals de titel al zegt, wil ik als 19 jarige verhuizen naar Londen.
Het klinkt een beetje gek maar ik wil graag aan een nieuw leven en avontuur beginnen.
Ik wil daar werken, studeren en wonen. Probleem is alleen dat ik een laag diploma(niveau2 MBO) heb
en heb geen cent in mijn zak. Wat kan ik het beste doen? Ik weet niet waar ik moet beginnen.
Het is mijn droom om in Londen een leven en een carrière op te bouwen.
Ik zou het geweldig vinden als ik daar een baan kan vinden en de huur en eten kan betalen.
Alleen heb ik gelezen dat he verschrikkelijk duur is. Daarnaast zou ik ook willen studeren.
Kan iemand mij helpen? Tips, advies?
Als je geen geld hebt en een beperkt opleidingsniveau hebt lijkt het me heel lastig om in een stad als London te gaan wonen/werken. Hoe opleidingen zijn voor mensen met een MBO niveau2 vooropleiding weet ik niet, ik weet wel een en ander van universitaire studies maar dat is denk ik niet wat je zoekt.
Als je echt je zinnen gezet hebt om uiteindelijk in een stad als London te gaan wonen en werken, zou ik als eerste zorgen dat je verder leert en iig een mbo niveau4 opleiding af rondt. En dan nog lijkt het me lastig want voor het werk waar je uiteindelijk op voorbereid wordt tijdens de opleiding, concurreer je met heel veel mensen in het Verenigd Koninkrijk zelf die allemaal vloeiend Engels spreken en de juiste kwalificaties in het land zelf hebben gehaald.
Wat misschien handiger is, is om bij een Nederlands bedrijf te gaan werken dat veel met GB samen werkt/er kantoren heeft/etc. Als je eenmaal bij een bedrijf zit dat je kent en tevreden over je is, is het wellicht makkelijker om de stap te maken.
Misschien kan www.joho.nl je helpen een baan te vinden voor de eerste periode.
Wonen in Londen is erg duur. Veel mensen delen een huis, net als Friends zeg maar. Dus een kamer huren in een huis is waarschijnlijk het meest realistische voor het begin.