Wat gaaf dat je binnenkort voor drie weken voor het eerst in je eentje op reis gaat, Tami! Hoelang ben jij bezig geweest met de voorbereidingen, als ik mag vragen? En beperk je je tot een specifieke regio in die drie weken? Ik vind het in elk geval heel stoer van je en ik wens je alle plezier en wijsheid toe op je reis!
Inderdaad zoals Jenny zegt: goed back-ups van je foto’s maken (bv. op usb-stick(s), of dvd’s branden) en die ergens anders bewaren of zelfs een derde back-up naar huis sturen.
En een goeie verzekering nemen. Spullen kun je vervangen, je foto’s niet, en je eigen gezondheid ook niet.
Als ik met mijn grote spiegelreflex reis, heb ik daarnaast ook altijd een klein cameraatje of mijn telefoon voor de snapshots op momenten dat ik denk dat het onveilig is om die grote tevoorschijn te halen. Maar bij twijfel (laat de straat op in Lima ofzo) laat ik die ook thuis en ga ik zonder tas naar buiten, alleen een leesboek in mijn hand en wat geld in mijn zak voor eten en een taxi.
Maar het valt best mee, op veel momenten ben je gewoon op plekken waar het rustig is en je prima foto’s kunt maken.
Ik draag mijn spullen ook altijd in een goedkoop uitziende tas.
Goeie reis!
En…? Al concretere plannen?? ![]()
“Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the things you did do. So, throw off the bowlines; sail away from the safe harbour. Catch the trade winds in your sails. Explore Dream Discover.” - Mark Twain
Hoi Allemaal!
Dit is een super topic, precies waar ik naar zocht! Bedankt iedereen voor de tips!
Ik ben van plan om in september en oktober alleen op reis te gaan naar China, Laos en Thailand. Over China heb ik alleen maar positieve reacties gehad van mensen, maar ik ben niet zo zeker over Laos en Thailand. Veel vrienden maken mij bijna angstig met hun enge verhalen over Bangkok en dat het totaal niet veilig is om als dame alleen te reizen. En dat je vooral moet oppassen met de drugsbendes en zogenaamde onschuldige ‘toeristen’. Op dit forum heb ik alleen maar positieve dingen gelezen en dat het prima kan, maar wat is nou waar?
En aangezien mijn ouders ook niet staan te springen op mijn vertrek, durf ik bijna niet meer om naar Bangkok te vliegen terwijl ik er zooo naar uit keek :-/
Susan
Nou zeg! Ik voel me in Bangkok 10x zo veilig als in Rotterdam. Mag je daar wel heen?
Mensen zijn altijd zo bang voor het onbekende. Misschien helpt het als je eens flink wat foto’s van Bangkok laat zien aan je ouders en die andere angsthazen.
Ik kan me bijna geen veiligere landen voorstellen dan Thailand en Laos. Ja, IJsland misschien.
En waarom zou China veiliger zijn dan die andere twee landen?? Juist daar heb je van die megasteden?
Natuurlijk gebeuren er wel eens dingen (vooral STIEKEME diefstal), dus geen domme dingen doen. Net als je in Amsterdam en Rotterdam niet moet doen.
Ik ben de afgelopen jaren verschillende keren in mijn eentje in BKK geweest, en heb me er geen enkel moment onveilig gevoeld. Het is een grote stad, je moet uitkijken als je de weg oversteekt, maar dat moeten mannen ook.
hahah Dat zeg ik nou ook steeds!
Het is inderdaad zoals je het zegt, ze kennen het gewoon niet… mensen zijn bang voor wat nieuw is en onbekend.
Ik vraag me af hoe het gaat over de grens, wordt er bijvoorbeeld gecontroleerd als je vanuit Thailand de grens van Laos overgaat of andersom?
Even inlezen, meis, je hebt een visum nodig voor Thailand en Laos. Dus ja, er is zeker een controle!
Dankje! Ik weet nu ongeveer waar ik heen wil en hoe lang ik de tijd heb.
Zijn jullie ook in china geweest? Ik kan wel wat tips gebruiken denk…
Mijn route ziet er zo ongeveer uit:
Amsterdam- Beijing
4 dagen Beijing
Beijing - Shanghai
7 dagen Shanghai
Shanghai - Hanghzou, Yunnan
5 dagen Hanghzou
Nu zou ik graag vanuit china richting Laos willen trekken, alleen ik weet niet zo goed wat het beste is aangezien ik over mijn route Hanghzou –> Laos 1 week mag doen. Vluchten van china naar Loas vind ik een beetje prijzig (rond 300/400 dollar) Ik heb gelezen dat je met de trein vanuit Kunming met de bus naar Jinghang (8h) kan vervolgens naar Oudamxai (8h) en dan naar Luang Prabang (6h).
Ik vraag me af of deze route niet enorm vermoeiend om het af te leggen in 1 week, aangezien de reis vanuit Hanghzou naar Kunming ook erg lang duurt. Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik deze afstand moet afleggen, is rond 30 uur denk.
Hebben jullie tips om goedkoop richting Loas te gaan zonder enorm uitgeput te worden?
Bedankt alvast!!