Als jij 3 maanden kon reizen, waar zou jij dan gaan backpacken?

Hoi!

Zit er over te denken om 3 maanden alleen op reis te gaan, alleen er zijn zoveel mooie landen om te zien. Als jij deze mogelijkheid zou hebben, waar zou jij dan heen gaan?

Ben benieuwd naar jullie reacties!!

Groetjes Hilde

Thailand-Maleisie, Singapore,Java-Bali lijkt me wel wat :slight_smile:

Er is zoveel keus…

In Azie is het rondje Thailand - Laos - Cambodja - Vietnam een optie. Al zou ik voor 3 maanden slechts 3 van bovenstaande landen bezoeken.

Thailand - Maleisie - Indonesie kan ook. Vergeet echter niet dat Indonesie groter is dan Europa, en dat je in Indonesie alleen al meer dan 3 maanden kan reizen.

India in combinatie met Nepal zou kunnen.

In Afrika is de combinatie Z-Afrika en Mozambique een leuke bestemming. Eventueel in combinatie met Namibie of Botswana. Dit is wel een stuk duurder.

Maar waar hou je van en wat is je budget?

VS is op zichzelf al goed voor 3 maanden, Canada idem. Vorig jaar hadden we twee couch surfers uit België die ook 3 maanden voor CA hadden uitgetrokken.

Persoonlijk (om de vraag te beantwoorden), zou ik 3 maanden ook wel graag in Zuid-Amerika willen besteden.

Australie! Ik ben er al een jaar wezen backpacken,maar ik zou het zo nog een keer doen.
De natuur en de steden zijn zo mooi,en de mensen zijn er ook aardig.
Voor nu staat er een vakantie gepland aan het eind van het jaar.

Argentinië, Uruguay en Brazilië
*http://uruguayreizen.blogspot.com/ *

Er staat een heleboel op mijn lijstje, maar als ik 3 maanden had, zou ik denk ik 1 maand naar Cuba gaan, 1 maand naar Peru en 1 maand naar Bolivia. En oh, Ecuador zou ik er ook nog bij willen eigenlijk…

Ik zou me trouwens ook prima drie maanden in Israël kunnen vermaken, of in Engeland/Schotland/Ierland

afhankelijk van je interesses.
Kan me overal wel 3 maanden vermaken.

Had vroeger toen ik jong was,zes maanden gebackpackt in het noorden van Thailand en geleeft onder de plaatselijke stammen,wat was dat een mooie tijd!
Nu om te antwoorden op je vraag zou iik zeggen:1maandje laos + het westen van thailand alsook de Isan(noord oosten)zo kom ik aan drie maanden.ha ha ha !!
gegroet:georgessiam.

Midden- en Zuid-Amerika. Zekerweten.

Als ik alleen zou mogen kiezen; stannen! Maar eerst samen naar China, Tibet, Nepal.

MAROKKO TUNESIE EGYPTE JA ZEKER WETEN:vak02::zon02::dag:

ha, interessant, met welke stan zou je beginnen?
Oezbekistan staat nog op mijn lijstje…

South-America definitely! =)

Heb me nog niet zo verdiept in welke en wanneer,Tadzjikistan, Oezbekistan, Kirgizië (KyrgySTAN) Kazachstan, zou dat passen in drie maanden? En eigenlijk wil ik dan ook nog naar het westen van China, voor het complete plaatje.
Waarom alleen Oezbekistan? Het heeft wel de meeste “toeristische infrastructuur” heb ik begrepen.

Ik heb ook de mogelijkheid om 3 maanden te gaan en stond voor hetzelfde (luxe) dilemma als jij. Nu veel wikken en wegen heb ik de knoop doorgehakt.
Ik ga naar Zuid Amerika; Peru, Bolivia (kort), Chili(kort) en Argentinië.

Mocht je vragen hebben over bovenstaande landen, dan help ik je graag verder. Tot die tijd, succes met een keuze te maken! =)

Grtzzz

Ideeën zat… Ik wil gewoon teveel! :teeth:

Laos en Thailand zou ik doen als ik drie maanden de tijd had :wink: