Waar associeer jij Spanje mee? Met zon, zee en strand? Of met de fantastische mensen die er wonen? Of met iets anders?
Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
Waar associeer jij Spanje mee? Met zon, zee en strand? Of met de fantastische mensen die er wonen? Of met iets anders?
Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
Bij spanje denk ik wel aan zon, zee en strand, maar ook aan de vriendelijke mensen en de mooie natuur. Bij het woord spanje word ik gewoon blij!!!
¡THUIS!
We wonen namelijk in Spanje
net terug uit Andalusie en dan denk ik aan de mooie steden aan de mooie natuur , aan het eenvoudige boereneten in het binnenland , maar ook zeker denk ik aan de massaas half afgebouwde gebouwen langs de kuststrook en ook in het binnenland.Waar ik ook aan terugdenk is de medische voorzieningen die zeeer slecht zijn.Als je in een staatsziekenhuis terecht komt dan ben je overgeleverd aan personeel die geen engels spreken en aan bureaucratie waar ze in Nederland nog wat van kunnen opsteken.
Ik heb hele andere ervaringen. De gezondheidszorg vind ik 100x beter dan in Nederland. En als je naar Spanje gaat is een beetje kennis van de Spaanse taal niet raar. Waarom zouden ze Engels spreken in hun eigen land.
Heel fijn voor je dat je prettige ervaringen hebt .
Misschien dat in grote steden de medische voorzieningen ok zijn , maar in ieder geval niet in het ziekenhuis van Puerto Real nabij Cadiz.En als je een Euroland bent en ook nog eens zwaar afhankelijk bent van het toerisme lijkt het mij erg verstandig om mensen in de dienstverlenende en medische sector Engels te laten leren.
Ik woon in een klein stadje, in de binnenlanden van Spanje, waar vrijwel geen toerisme is. En daar en overal waar ik in Spanje ben geweest, is de gezondheidszorg goed.
Ik zal nog een keer uitleggen hoe het komt dat Spanjaarden geen Engels spreken.
Dit komt omdat het van Franco niet mocht. En deze is nog pas geleden, in de jaren 70, vertrokken. De generatie erna heeft ook geen Engels geleerd. Hun ouders zeiden: “wij redden het ons hele leven al zonder Engels, waarom wil jij beter zijn dan wij, doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.” Nu krijgen de kindjes vanaf 3 jarige leeftijd Engels op school.
Ik vraag me af, of in een klein dorpje in Nederland alle verpleegkundigen/receptionisten Engels spreken.
Ik ben het eens met Made in Holanda. De medische zorg in Spanje is (nu nog) beter geregeld dan in NL en ik denk dat zowel Made in Holanda als ik wel weten waar we het over hebben. We wonen hier al een tijdje…(ik 17 jr)
En inderdaad, waarom moet iedereen hier Engels spreken??? Spaans is de meest gesproken moedertaal ter wereld.
En over het toerisme denk ik dat er niet veel te klagen valt. Spanje heeft een zeer hoog nivo van toerisme met alles wat daar bij komt kijken. De toerist wordt hier over het algemeen gastvrijer ontvangen dan in bijv NL. waar een toerist bij binnenkomst al gelijk de draad kwijt raakt om bijv een kaartje te kopen voor het openbaar vervoer of betalingsproblemen krijgt omdat men geen chipknip heeft!
Ik ben overigens wel benieuwd naar de problemen die er waren in het ziekenhuis.
We zijn het duidelijk niet met elkaar eens.Je zou eens met verzekeraars moeten praten over de medische zorg in Spanje , maar ook in Italie en bijvoorbeeld Griekenland.Ik ben met een ambulance van tenminste 10 jaar oud vervoerd met 160 km. per uur zittend in een stoel zonder begeleiding in de ambulance.Kom je aan in het ziekenhuis moet je eerst via allerlei kantoortjes ( bureaucratie ) na 5 uur lag ik op een soort intensive care aangesloten aan allerlei apparatuur.Een dag later naar een gewone afdeling , het bezoek moest voor mij zorgen en mijn buurman werd verzorgd door zijn oude vrouw van over de tachtig , die sliep op en stoel naas het het bed.( dan ga je toch wel 50 jaar terug in de tijd zou ik zeggen. Zuchtend personeel als je op het belletje drukte en Hygiene ver beneden nederlands peil. Bloedafname zonder handschoenen . en zo kan ik nof wel ff doorgaan , na een paar dagen uit dat vreselijke ziekenhuis naar een privekliniek gebracht , waar je werd behandeld als een mens.
BTW , ik zou maar stug vohlarden in "Waarom zou je engels moeten spreken "in je eigen land. Zo komt Spanje je er wel ;). Over het toerisme ben ik zeker te spreken , maar je merkt aan alles en iedereen dat Spanje gebukt gaat aan de crisis.