Ten eerste wil ik zeggen hoe leuk het is om alle, positieve en minder positieve, reacties te lezen. Het doet me deugd om alle mensen hier elkaar te zien helpen en informeren. Ik post hier namens mijn vader, die 61 jaar en gepensioneerd is door omstandigheden. Hij heeft meer dan 30 jaar keihard gewerkt als huisarts en hij zou graag naar St. Maarten willen emigreren.
Nu heb ik een paar vraagjes en zou het zeer op prijs stellen als jullie die zouden willen beantwoorden.
Aangezien ik niets lees over gepensioneerden en alleen over werkenden, of het eiland wel geschikt is voor gepensioneerden en of daar ook een redelijk aantal van aanwezig zijn.
Geldt de fiscale pensionada-regeling van 10% IB ook nog op St. Maarten en blijft die regeling in de toekomst geldig?
Hoe zit het met huizen kopen? Hoe duur is dat gemiddeld en is dat verstandig? dit vraag ik, aangezien ik alleen over het huren van huizen heb gelezen.
Ik vind het moeilijk je vragen te beantwoorden. Ik kan niet goed inschatten of dit eiland “geschikt is voor gepensioneerden”. Ik weet niet wat je daaronder verstaat. Ik moet zeggen, ik zie persoonlijk niet veel Nederlanders op leeftijd hier.
Ik zou eerder aan Aruba of Curacao denken bij pensioen. Waarom weet ik niet: het is er groter, Nederlandser… Ik ben er nooit geweest hoor, maar ik vraag me af waarom Sint Maarten? In mijn ogen is dit eiland een party-eiland voor als je jong bent en een mooi eiland om je kinderen op te laten groeien, maar voor ouderen zie ik er niet echt wat in. Maar goed, ik kan me misschien moeilijk verplaatsen in een gepensioneerde.
Over pensioensregelingen weet ik helemaal niets en een huis kopen is hier nog best prijzig geloof ik. Er zijn voldoende sites die je via startpagina kunt bereiken waar onroerend goed op Sint Maarten wordt aangeboden. Drie jaar geleden was 100 dollar 66 euro waard, dat is nu meer dan 75 euro. Dat wil zeggen dat het een stuk duurder is dan een tijdje geleden…
mensen die hier oud worden zijn maar weinig en degene die wel oud worden hebben alleen maar klachten.
als je in de caribbean wil emigreren als een gepensioneerde dan zou ik idd kiezen voor curacao
Mijn vader en stiefmoeder die hier al verblijven sinds 1995 zullen als ze met pensioen gaan verhuizen naar nl aangezien hier niet veel accomodaties zijn voor ouderen.