De RORO bus , comfortabele manier van vanuit Puerto Princes naar het noorden van het eiland te reizen
De nieuwe dagelijkse bootverbinding per banka tussen El Nido en Coron vice versa via het eiland Linapacan
http://www.philippinen-reisen.com/aktuelle-info/?p=3005
Capaciteit van de banka is ruim 50 personen, en is lekker dicht gebouwd, zodat je ook bij hoge golven droog blijft.
http://www.20yearshence.com/port-barton-the-town-that-tourism-left-behind/
Port Barton dat door de grote toeristentrekkers El Nido en Puerto Pricesa nog wel eens over het hoofd word gezien. Kleins slaperig plaatsje, leuk voor een paar dagen relaxen.
De beste restaurants van Puerto Princesa
Guide to the Best Restaurants in Puerto Princesa | Solitary Wanderer
Check mijn artikel met alle ins & outs en tips over Palawan, El Nido
http://www.groeten-uit.nl/paradijselijk-palawan/
Mooi en goede info over El Nido. Ik wist niet dat het zo snel bergafwaards was gegaan met de RORO busmaatschappij. Ze zijn pas 2012 op Palawan gaan rijden, met allemaal spikspinter nieuwe bussen, en toen was het perfect alemaal. Na wat zoeken op google zie ik dat ze op Palawan betrokken zijn bij diverse dodelijke aanrijdingen ja. Jammer
Overigens zijn er nog 10 busmaatschappijen op Palawan, maar dan zonder aircon, gewoon die oude gammelbakken zonder ramen. Is ook wel leuk af en toe. Maar niet voor lange afstanden zoals naar El Nido, omdat ze ook vracht op dak meenemen zijn de stops gewoon te lang
Het probleem ligt niet echt bij de bussen. Die zien er wel goed uit.
Het zijn alleen de achterlijke busdrivers die het probleem zijn. Wij hadden er (samen met een local) wat van gezegd toen de bus keihard met de onderkant het asfalt schampte en toen gedroeg die kerel zich ook heel achterlijk. Ging als een baby 30 km/u rijden. Ik zei ook: dat hoeft ook weer niet, maar je moet anticiperen. Hehe… ik heb in heel wat bussen gezeten (Afrika, India, Nepal) maar niks zo erg als mijn busritje van PP naar El Nido.
En je kan inderdaad altijd nog met de Jeepney gaan ![]()
De El Nido top 5. De dingen die je dus absoluut niet mag missen. Top Five Spots in El Nido - i Heart PH
Om het verhaal wat kracht bij te zetten van de RORO op Palawan… dit was richting Aborlan. Gelukkig zat ik er niet in.
Hebbie mazzel gehad dat je er niet in zat. De RORO buusen zijn eigendom van Montenegrolines, en rijden met zwaar verlies, maar Montenegro wil de buslijnen niet opgeven, omdat ze volgend jaar de schakel vormen tussen de veerboten van Montenegrolines die gaan varen van San-Jose-Mindoro naar Taytay palawan en van Brookes point in zuidpalaan naar Sabah in Maleisie.
Maar zowel de pier in Sabah als in Taytay zijn nog niet klaar. Zodra die klaar is kan je dus met de bus vanuit Sabah naar Manila reizen, en zaullen ze wel renderen vermoed ik
Klopt het dat je voor Palawan malaria tabletten nodig hebt?
Alleen in het uiterste zuiden van Palawan, Balabac en omgeving heerst nog malaria. Als je een jungletrekking gaat doen is het ook wel aan te raden verder in aal toeriste plaatsen in paawan zou ik me geen zorgen maken over malaria. Ik zou me meer zorgen maken over Dengue, veel gevaarlijker