Alles over Manila

Greenhills Shopping center, is een waar shoppersparadijs, meer dan 2000 winkels in 1 winkelcentrum. http://www.greenhills.com.ph/

Greenhills staat in Filippijnen vooral bekend om zijn goede kwaliteit imitaties van bekende merken kleding, schoenen, tassen en dergelijke. De tassen van Prada en Louis Vuitton zijn hier nauwelijks van de echte te onderscheiden.

Mall of Asia, het grootste winkelcentrum in manila http://smmallofasia.com/moa/?p=1097

Manilabay dinnercruise. Kleine cruiseboten vertrekken eind van de middig voor een vaartocht door manilabay. Onder het genot van eten kunt U genieten van de ondergaande zon in Manilabay. Manila Bay Cruise by Metrostar Ferry @ Mall of Asia - Awesome! - Our Awesome Planet

national museum of te Philippines Home - National Museum gelegen aan de rand van Lunetapark. Ben er zelf nooit geweest , dus weet niet of het de moeite waard is. Als iemand hier wel eens binnen is geweest hoor ik het graag.

De beste restaurants van manila MBKRS Awards 2012: And the Best Restaurants in Manila are... - Awesome! - Our Awesome Planet

Corregidor eiland, een eiland voord ekust van manila,gelegen in Manilabay, Is een oude vestingwerk van waaruit al het scheepvaart verkeer naar Manila al eeuwen word gecontroleerd.

De vesting is in de tweede wereld oorlog zwaar gebombardeerd. Aanrader voor mensen die in historie zijn geinteresseers

http://corregidorisland.com/

Boten naar het eiland vertrekken van vlak bij het Cultural Center in Manila.

Klinkt heel bizar, maar de oude Chinese begraafplaats in manila is een heuse touristische attractie. het is een hele bijzondere dan ook en bestaat vrijwel geheel uit mausoleums. Sommige mausoleums zijn zo groot als een huis.

Dennis Villegas: The Manila Chinese Cemetery

Low- budget accomodaties in Metro-Manila Accommodation in Manila for Any Budget - Travellerspoint Accommodation

Prijzen beginnen bij 5 euro zo een beetje.

Binondo, de chinese wijk van Manila.

Palacio del Goverrnador in Intramuros

http://imageshack.us/a/img26/4489/palaciodelgobernador.jpg

Manila attracties http://www.philippinetraveler.com/manila-attractions.html

eten in Manila EATING AROUND MANILA | lifeisacelebration

Ik ben ook eenmaal in manilla geweest en bij het terug naar Nederland gaan kwam ik natuurlijk op het vliegveld van Manilla.
Ik moest ongeveer 3 uur voor vertrek mijn koffer afgeven en inchecken en toen wilde ik nog even naar buiten gaan om afscheid te nemen van mijn vriendin die nog stond te wachten. Ik kon niet zomaar naar buiten lopen , want er stonden overal mensen bij de deuren en dus vroeg ik aan zo een dame bij een deur of ik even naar mijn vriendin kon gaan om afscheid te nemen, maar toen moest ik wel mijn vliegticket afgeven aan die vrouw en ze wilde mijn paspoort zien en noteerde het nummer en vervolgens kreeg ik een houten plankje en toen ging ik even met mijn vriendin naar de parkeerplaats van het vliegveld en een uurtje later kwam ik terug in de vertrekhal van het vliegveld en ging naar die mevrouw en kreeg ik tegen inlevering van het houten plankje mijn vliegticket weer terug. Ik zou graag willen weten of dit normaal is op het vliegveld van manilla en waarom dit zo wordt gedaan, want het ging allemaal goed, maar achteraf denk ik dit had ook net zo goed een goede oplichterstruc kunnen zijn en had ik voor hetzelfde geld mijn vliegticket nooit meer terug gezien. Ik zou dus graag willen weten waarom dit zo werkt op het manilla international airport.

Ja, in principe kan niemand iets met jouw vliegticket want er staat jouw naam op en je was bovendien al ingechecked.

Waarom het zo omslachtig gaat middels een houten plankje weet ik niet. Maar het is je wellicht opgevallen dat anders dan bij andere vliegvelden ter wereld je in Manila alleen toegang heb in de vertrekhal als je inderdaad gaat vliegen die dag.

Op Schiphol kan familie gewoon mee devertrekhal in om afscheid te nemen, en kunnen meelopen tot aan de incheckbalie. In Manila mag familie dus helemaal de vertrekhal niet in, alleen met een speciaal pasje mag er 1 persoon mee.

allemaal omdat de vertrekhal krap bemeten is , en wannneer iedereen zo maar naar binnen kan, de vertrekhal binnen de kortste keren vol mensen zou staan, ook ongewnste zoals zakkenrollers en dieven.

Dank je wel korikong voor je antwoord, maar jij bent behoorlijk bekend op het vliegveld van Manilla en jij hebt dit dus blijkbaar nog nooit meegemaakt dat je je vliegticket moest afgeven bij het verlaten van de vertrekhal nadat je was ingecheckt.
Het was mij inderdaad opgevallen dat mijn vriendin niet mee naar binnen mocht , vandaar dat ik haar nog even wilde zien terwijl ik op vertrek naar Nederland stond te wachten.

Maar hoe komt het dan dat jij dit nog nooit hebt gezien of meegemaakt terwijl je er al heel vaak bent geweest.
Komt dit misschien omdat jij beter weet waar je de vertrekhal kunt verlaten in de ongeveer drie uur die je nog hebt nadat je je koffers hebt afgeven of blijf jij altijd gewoon drie uur in de vertrekhal wachten voor je terug naar nederland vertrekt .

Ja,klopt ik ga na het afgeven van men koffers gelijk door naar de paspoortcontrole en meestal maak ik dan men overgebleven pesos op aan souveniers te kopen in de shops daar.

Als je de volgende keer wil dat je vriendin naar binnen mag in de airport moet je tevoren even een pasje voor haar halen. Ik zal even zoeken of ik nog kan vinden waar precies die pasje te halen zijn, want ik heb er zelf geen ervaring mee

Hier kan je een visitorpas aanvragen:

Airport Safety and Security Office +63.2.877-1109 loc.731 [EMAIL=“asio@miaa.gov.ph”]asio@miaa.gov.ph
Airport Security Center +63.2.877-1109 loc. 727 [EMAIL=“asc@miaa.gov.ph”]asc@miaa.gov.ph

Maar het schijnt dat men niet altijd berijd is om visitor pasjes af te geven.

dank je wel Korikong. Ik zal de volgende keer proberen zo een pasje aan te vragen voor mijn vriendin.

Bekijk ook eens het andere Manila. bekijk ook eens de sloppenwijken van Tondo. Normaa zal niemand het in zijn hoofd halen hier heen te gaan maar met smokey tours kan het http://www.smokeytours.com/

Is door een nederlandse vrouw opgezet, en alle geldkomt ten goed aan onderwijs van de kinderen in deze sloppenwijk.

Ik heb Manilla overgeslagen en daar heb ik wel een beetje spijt van. Maar dat vliegveld… ik ben geen klager maar dat was echt het meest verschrikkelijke vliegveld waar ik ooit ben geweest.