hier mijn eerste bericht op dit forum, het is nu bijna zo ver dus tijd om even de puntjes op de i te zetten
Ik ben Paul van der Meer, 27 jaar (24 januari 28, dus wordt feest op thailand) en ik liep al tijden met het idee om te gaan backpacken.
Nu is het bijna zo ver, ik heb een ticket geboekt via Wereldtickets en ben gaan forumkamperen om uit te zoeken wat ik ongeveer wil.
Nu heb ik besloten om niets te plannen verder, behalve mijn hotel in Bangkok als ik aankom.
Het plan is om 2-3 dagen in Bangkok te blijven en dan richting Cambodja te gaan om daar Angor Khan te gaan bekijken.
Daarna vanuit Cambodja richting Laos voor een jungletocht om vervolgens (over land) te reizen naar het zuiden van Bangkok (phuket) om daar de laatste week te chillen op het strand.
Ik wil ook nog een berg beklimmen, maar ik dacht dat ik dat in noord-thailand wel ergens kon doen
Waar ik eigenlijk voor post is dat het me leuk lijkt om alvast wat mensen te leren kennen en misschien te meeten in bangkok, dit is tenslotte mijn eerste echt lange reis alleen :wereld:
Wat denken jullie verder van deze trip, nog tips of ziet het er goed uit?
:chin: Phuket is nog een heel eind van af Bangkok maar zal wel lukken
Waarom 3 landen als het je eerste keer is naar deze regio?
zal het bij 2 houden
Thailand kan je makkelijk vier weken vermaken.
Ga vooral genieten en neem daar zeker ook de tijd voor ga zeker niet jakkeren door deze mooie landen.
Jungle heb je overal wel, daarvoor hoef je niet speciaal naar Laos, waar je een visum van 35 dollar voor nodig hebt.
Laos is wel een prachtig land hoor! (Hier vind je mijn Laos-blog.)
Het is wel handig om een klein beetje van tevoren te plannen (boeken hoeft niet, maar beetje plannen is wel handig). Bijvoorbeeld een logische route, langs dingen die je heel graag wilt zien en doen, zonder dat je teveel dubbel hoeft te reizen over land (zonde van je tijd).
Misschien lijkt het maar zo, maar uit jouw bericht lijkt het alsof je geen idee hebt waar je bijvoorbeeld bergen kunt beklimmen. In een reisgids (bv. Lonely Planet, Rough Guide) vind je daar gewoon een speciaal hoofdstuk voor, met alle verschillende gebieden, en de moeilijkheidsgraad en zo.